سوخو ۱۰۰ گواهی گرفت

© Photo / Sukhoiسوخو ۱۰۰ گواهی گرفت
سوخو ۱۰۰ گواهی گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته ی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، شرکت سوخو اعلام کرده است که ایرادات هواپیما برطرف شده و سوخو۱۰۰ گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، مقصود اسعدی سامانی در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر، گفت: باتوجه به ابراز علاقه برخی شرکت های هواپیمایی برای امضای قرارداد با شرکت سوخو، این شرکت در نامه ای به انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که ایرادات وارده به هواپیمای سوخو ۱۰۰ برطرف شده است.
وی ادامه داد: شرکت سازنده سوخو ۱۰۰، گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز را دریافت کرده و قابلیت پرواز این هواپیما مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفته است.
به گفته او، شرکت سوخو در حال پیگیری دریافت مجوز اُفک برای حضور در بازار صنعت هوایی ایران است تا از این طریق بتواند با شرکت‌های هواپیمایی درخواست کننده ایرانی، امکان همکاری داشته باشد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: حضور هواپیمای سوخو ۱۰۰ در بازار ایران وابسته به تأیید صلاحیت پروازی این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشورمان و همچنین دریافت مجوز از اُفک است.
سامانی بیان کرد: اگرچه مواضع ترامپ در قبال ایران سختگیرانه بوده است اما قراردادهای «ایرباس» و «بویینگ» طبق روال گذشته ادامه یافته و مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است، بنابراین امکان دریافت مجوز اُفک برای سوخو وجود دارد.
وی بااشاره به اینکه اجاره هواپیمای سوخو۱۰۰، یک گزینه برای ایرلاین های ایرانی است، افزود: دو شرکت خصوصی تمایل به اجاره هواپیمای سوخو ۱۰۰ را دارند زیرا شناخت کافی از این هواپیما وجود ندارد و نیاز به محک فعالیت این هواپیما در شرایط آب و هوایی ایران لازم است.
این مقام مسئول تصریح کرد: ایرلاین‌ها برای آغاز همکاری ترجیح می‌دهند قراردادی به شکل اجاره با شرکت سوخو امضا کنند و پس از شناخت قابلیت‌های این هواپیما برای خرید تصمیم گیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала