امریکا نتوانست حمله تروریستی به اسراییل را محکوم کند

© AP Photo / Seth Wenigروسیه از قطعنامه شورای امنیت در خصوص حلب حمایت کرد
روسیه از قطعنامه شورای امنیت در خصوص حلب حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، طرح امریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای رسانه هایی که آزمایش موشکی اسراییل در شهر ایلات و انفجار در بتاح تکفا را محکوم کرده بودند، از سوی شورای امنیت حمایت نشد.

این اولین سندی است که هیات امریکا در زمان مدیریت نیکی هیل دبیر کل سازمان ملل به این شورا ارایه می دهد. به گفته منابع، هیات امریکا پیش نویس طرح را در خصوص مطبوعاتی که درگیری مسلحانه در اسراییل را محکوم کرده بودند به شورای امنیت ارایه کرد، اما برخی هیات ها از جمله هیات فرانسه این پیش نویس را رد کردند. به گفته منابع، این سند در رابطه با حمله تروریستی اخیر به شهر بتاح تکفا و به گلوله بستن شهر ساحلی ایلات تنظیم شده است.

روز 8 فوریه چند موشک از شبه جزیره سینای به طرف شهر ساحلی ایلات شلیک شد. کمی بعد نیروهای داعش شلیک این شش موشک را به عهده گرفتند. به طور کل هفت موشک به طرف ایلات شلیک شده است که سه تای آن توسط دفاع ضد موشکی اسراییل منهدم گشته و چهار موشک دیگر خارج از شهر فرود آمدند.

روز 9 فوریه یک شهروند فلسطینی در شهر بتاح تکفا به طرف مردم شلیک کرد که در نتیجه آن هشت نفر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی این اتفاق را اقدام تروریستی نامیدند.

پیشتر دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا ضمن ارزیابی مثبت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به وی وعده داد که مناسبات امریکا و اسراییل بهتر شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала