موگرینی:اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای ایران تلاش می کند

© REUTERS / Francois Lenoirتکذیب خبر تشکیل ارتش واحد اروپایی از سوی اتحادیه اروپا
تکذیب خبر تشکیل ارتش واحد اروپایی از سوی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای ایران تلاش می کند و این که همه طرفها باید به مفاد این توافق پایبند بمانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شورای آتلانتیک گفت: این اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای ایران تلاش می کند و این که همه طرفها باید به مفاد این توافق پایبند بمانند.

شورای آتلانتیک در گزارشی در این باره به قلم آشیش کومار سن نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دهم ماه فوریه گفت: بروکسل به اجرای کامل توافق هسته ای با ایران پایبند است و او از طریق نشست هایش با مقامات آمریکایی اطمینان یافته است که واشنگتن نیز به تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

فدریکا موگرینی در سخنانی در شورای آتلانتیک گفت: «زمینه های مشترکی» را با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه توافق —که هدف از آن مسدود کردن راه های ایران برای ساخت یک بمب هسته ای است- یافته است.

وی افزود:«از طرف های صحبت خود شنیده ام که هدف، اطمینان یافتن از این موضوع است که توافق هسته ای صد در صد اجرایی می شود.روشن است که حفظ توافق (هسته ای) در جهت منافع مشترک اروپاست».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بر اساس «شیوه ای به شدت سخت گیرانه» بر روند اجرای توافق «به طور کامل و از سوی همه طرف ها» نظارت می کند. توافق هسته ای بین ایران و گروه به اصطلاح پنج بعلاوه یک —آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان- در سال دو هزار و پانزده حاصل شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافته است ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند است.

سخنان موگرینی پیامی روشن به آمریکاست تا به تعهدات خود پایبند بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала