مذاکره مشاوران روسای جمهور امریکا و کره بر سر امنیت

© AP Photo / Wong Maye-EФлаги КНДР на улице в Пхеньяне
Флаги КНДР на улице в Пхеньяне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی روز یکشنبه ساعت 7 و 55 دقیقه به وقت محلی (01:55 به وقت مسکو) از پایگاه هوایی واقع در غرب استان پخیونان – پوکتو یک موشک بالستیک شلیک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل فیلین و کیم گوان چیژین مشاوران روسای جمهور امریکا و کره جنوبی در امور امنیت ملی روز یکشنبه ضمن گفتگوی تلفنی درباره اقدامات متقابل احتمالی در صورت شلیک موشک بالستیک از سوری کره شمالی رایزنی کردند.

به گفته آژانس رنهاپ به نقل از نمایندگان دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، دو طرف توافق کردند که همکاری های نزدیک دشته و تمام اقدامات متقابل نسبت به تحریکات از سوی کره شمالی را بررسی کنند. کره شمالی روز یکشنبه ساعت 7 و 55 دقیقه به وقت محلی (01:55 به وقت مسکو) از پایگاه هوایی واقع در غرب استان پخیونان — پوکتو یک موشک بالستیک شلیک کرد.

به گفته نظامیان کره جنوبی، این موشک نزدیک به 500 کیلومتر را طی کرده و در دریای ژاپن فرود آمد. ژاپن تایید می کند که این موشک در فضای خارج از منطقه اقتصادی کشورها فرودآمده و صدماتی به دنبال نداشته است.

نظامیان کره جنوبی معتقدند که کره شمالی موشک بردمتوسط مدل نودون را آزمایش کرده است. ارتفاع پرواز این موشک به گفته کمیته ستاد مشترک کره جنوبی، در حدود 550 کیلومتر بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала