یک آرایشگر ایرانی که تحسین کاربران اینترنت را برانگیخت (عکس)

© AFP 2023 / MAHMUD HAMSیک آرایشگر ایرانی که تحسین کاربران اینترنت را برانگیخت (عکس)
یک آرایشگر ایرانی که تحسین کاربران اینترنت را برانگیخت (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهمینه میلانی کارگردان معروف سینمای ایران با گذاشتن مطلبی در اینستاگرام خود در مورد آرایشگر تهرانی توجه همگان را به سوی فتوت و جوانمردی یک شهروند ایرانی جلب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فتوت و جوانمردی در فرهنگ ایرانی ریشه ای عمیق دارد. در ادبیات فارسی نیز الگوهای بسیاری از جوانمردان و جوانمردی ها در این رابطه ترسیم شده است. از نمونه های بارز آن می توان به شاهنامه اشاره کرد. اما با گذشت سال ها از تالیف شاهنامه و با تغییر جامعه و نبودن کارزار جنگ تصور عده ای این است که جوانمردی از دل مردم رخت بربسته است و یا جوانمردی و فتوت فقط در میدان کارزار و داستان های رستم و سهراب معنا پیدا می کند غافل از اینکه با تغییر جامعه فقط شکل آن تغییر می کند و اساس و ریشه جوانمردی همیشه به قوت خود باقی خواهد ماند.
در مطلبی که تهمینه میلانی کارگردان شناخته شده ی ایرانی در اینستاگرام خود گذاشته، یک آرایشگر را تحسین کرده است.
سامان یک جوان ایرانی است که در زمینه آرایشگری فعالیت دارد او به محله هایی از تهران می رود و به اصلاح سر و صورت کارتن خواب ها به صورت رایگان می پردازد.
کاربران بسیاری میگویند که وی با انجام این عمل ثابت کرده است که انسانیت را می توان در هر شغل و طبقه ای از جامعه که هستیم زنده نگه داریم و واکنش های تحسین آمیزی را به این عکس نشان دادند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشته است که "دم آقا سامان و همه کسانی که آیین فتوت و جوانمردی را زنده نگه داشتند گرم!"
کاربر دیگری معتقد است که همه از دیگران انتظار دارند که خوب باشند و خوبی کنند اما هر کس باید از خود شروع کند و انجام یک عمل خیر دیگران را به ادامه آن تشویق خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала