گزارش و تحلیل

پاسخ ایرانی ها به آقای ترامپ (ویدیو)

© Photo / Soheil Ghanbarzadehпразднование 38-й годовщины революции в Иране
празднование 38-й годовщины революции в Иране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر سال که می گذرد مراسم سالگرد 22 بهمن با شور جدیدی برگزار می گردد اما امسال فقط شور برگزاری مراسم نبود بلکه شور پاسخ به تهدیدات رئیس جمهوری تازه کار ایالات متحده هم بود.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

پس از صحبتهای اخیر آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب شخصیت های مختلف سیاسی از همه جناح های سیاسی بسیج شدند تا مردم را به حضور در این مراسم دعوت کنند اما یک نکته بسیار مهم بود و آن دعوت جناح های مختلف از مردم برای حضور یکدست در مراسم و نمایش وحدت ملی گذشته از همه اختلافات سیاسی بود.
آنهایی که ملت ایران را می شناسند خوب می دانند که ایرانی ها ممکن است در موارد زیادی با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما بصورت تاریخی در صورتی که یک دشمن خارجی آنها را تهدید کند همه اختلافات خود را کنار می گذارند و دست در دست هم به مقابله با دشمن خارجی می پردازند.
جنگ ایران و عراق نشان داد که چگونه ایرانی ها از همه طیف های سیاسی و قومی و مذهبی برای دفاع از مملکت خود در مقابل دشمن یک دست می شوند.

Tahran'da, nükleer müzakerelerde anlaşma sağlanması üzerine sokaklara çıkan vatandaşlar sevinç gösterilerinde bulundu. - اسپوتنیک ایران
جشن 38 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران
در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال هم شاهد بودیم که ایرانی ها از همه طیف های سیاسی و قومی و مذهبی یکدست برای دفاع از منافع نظام و مملکت خود گرد هم آمدند و یک صدا فریاد زدند که از تهدیدات واهمه ای ندارند.
اگر به تاریخ ایران نگاه کنید دلیل اصلی سقوط شاه ایران این نبود که وی مورد حمایت کشورهای دیگر نبود و یا اینکه نیروی نظامی قدرت مند نداشت بلکه به این دلیل بود که از حمایت مردم خود برخوردار نبود.
نظام جمهوری اسلامی ایران در هر فرصتی که بتواند تلاش می کند وابستگی خود به جامعه و مردم را نمایش بدهد تا نشان دهد که نظامی است مردمی و مورد حمایت ملت ایران به این دلیل هیچ تهدیدی نمی تواند این نظام را متزلزل کند.
پاسخ آقای ترامپ هم امروز همین بود نظام جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت مردم است و تا وقتی که مردم پشت مملکت و حکومت خود هستند هیچ بادی نخواهد توانست این درخت را تکان دهد.
پاسخ مردم ایران این بود ، به همان نسبت که زیر پای آقای ترامپ در ایالات متحده متزلزل است و در خیابان ها مردمان این کشور مخالف وی هستند، پشت نظام جمهوری اسلامی ایران محکم است و مردم در خیابان ها پشت آن ایستاده اند.
گو اینکه رئیس جمهوری ایالات متحده هنوز تازه کار تر از آن است که فرمول های سیاسی را متوجه شود اما قطعا سیاست مداران کارکشته این کشور این مراسم را رصد کرده اند و متوجه شده اند پاسخ مردم ایران چه بود.
امروزه ایرانی ها می گویند رئیس جمهوری که برای یک فرمان خود در داخل کشور با این همه چالش مواجه شده چگونه می تواند فکر آن را کند که روزی بخواهد فرمان جنگ صادر کند.
به هر حال تا زمانی که ملت ایران یکدست و یک پارچه پشت نظام خود باشند ایرانی ها می توانند مطمئن باشند که هیچ دشمنی جرئت چپ نگاه کردن به مملکت آنها را نخواهد داشت، چون دشمن به نفوذ میان ملت نیاز دارد.
تهدید های ترامپ هم به قول مردم ایران مانند تهدید های اوباما — بوش کوچک — کلینتون — بوش پدر — ریگان و کارتر به تاریخ خواهد پیوسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала