آیا مکالمه تلفنی سران جهان با یکدیگر تشریفات خاصی به همراه دارد؟

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ‌: آمریکا نمی داند دقیقا چه اتفاقاتی در اوکراین می افتد
ترامپ‌: آمریکا نمی داند دقیقا چه اتفاقاتی در اوکراین می افتد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تماس تلفنی "دونالد ترامپ" –رئیس جمهور آمریکا- با تعدادی از سران کشورهای جهان با حاشیه هایی همراه بوده است که سوالاتی را در مورد اقدامات پروتکلی لازم برای برقراری تماس های تلفنی سران جهان مطرح کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- نحوه برقراری تماس تلفنی میان روسای جمهور دو کشور، بسته به شرایط، تابع قوانین خاصی است. بی بی سی در گزارشی با تلاش برای پاسخ گفتن به این سوالات توضیح داده است که تماس های تلفنی میان سران کشورهای جهان، تابع قوانین خاصی است تا اولا از فهم اشتباه زبان ها جلوگیری شود و ثانیا از برقراری تماس های اشتباه و تقلبی پرهیز شود.

"استیو ایتس" —معاون مشاور "جورج بوش" در امور امنیتی- در این باره می‌گوید: "چنانچه دو کشور روابطی قوی و مستحکم داشته باشند، این اقدامات می تواند ساده باشد و براین اساس، کارمندان مراکز تماس با همتایان خود در کشور مقابل تماس می گیرند و می گویند: رئیس جمهور ما می خواهد با رئیس جمهور شما صحبت کند."

ولی اگر روابط به قدر کافی قوی و محکم نباشد، سفیر یکی از کشورها می تواند از طرف رئیس خود، درخواستی را به طرف مقابل ارائه کند و پس از توضیح دلیل و میزان ضرورت انجام گفتگو، مسئولان دو دولت هماهنگی های لازم برای برقراری تماس را انجام می دهند.

کمی پیش از برقراری تماس، دو رئیس جمهور اطلاعاتی کافی را از معاونان خود دریافت می کنند و در این خصوص، شورای امنیت ملی آمریکا پرونده کاملی را در مورد امور امنیتی و سیاست خارجی مربوطه در اختیار رئیس جمهور می گذارد.

ولی اگر نوع تماس، تشریفاتی باشد، کار نسبتا آسان خواهد بود؛ کسی که ابتدا درخواست تماس داشته ذکر می شود و دو تا سه پیشنهاد برای مسائلی که ممکن است درمورد آن صحبت شود، مطرح می گردد.

چنانچه موضوع گفتگو حساسیت بیشتری داشته باشد، رئیس جمهور آمریکا اطلاعات بیشتری را درمورد آن دریافت می کند و اعضای شورای امنیت ملی نیز به گفتگوی دو رئیس جمهور گوش خواهند داد.

هنگام تماس تلفنی دو رئیس جمهور، افراد بسیاری از جمله معاونان و مشاوران مترجم به مکالمه دو طرف گوش خواهند داد؛ حتی اگر دو رئیس جمهور به طور کامل بر زبان یکدیگر تسلط داشته باشند.

مرسوم است کسانی که در کشور سمت های عالی دارند، در مناسبت های رسمی با زبان مادری خود سخن بگویند.

در آمریکا، مترجم ها باید برای شنیدن اطلاعات محرمانه کسب اجازه کنند و تمام خصوصیت های آنها مورد بررسی دقیق قرار می گیرد؛ چه بسا آنها توسط دستگاه دروغ سنج مورد آزمایش قرار گیرند و پس از آن تنها می توانند به اطلاعات محرمانه ای دست یابند که در گفتگوهای با سطح عالی بررسی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала