تمامی ریز پرنده ها در سطح ایران مجوز دار می شوند

© Photo / EMERCOM of RussiaРоссийский беспилотник
Российский беспилотник - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از تشکیل کارگروهی در سطح کشوری و لشکری برای خرید و واردات انواع ریز پرنده ها در سطح کشور خبر داد و گفت: قرار است با تشکیل این کارگروه همه ریزپرنده ها دارای مجوز شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر 8 در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی در خصوص پرواز ریز پرنده ها در مناطق ممنوعه تهران نیز گفت: در این موضوع نخستین مسئله بحث عملیاتی نیست و باید مسئله امنیتی آن مشخص شود تا بدانیم چه کسی این ها را با چه اهدافی وارد می کند، ممکن است با اهداف تجاری یا زیست محیطی از این سامانه ها استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: در مرحله نخست از مسئولین می خواهیم که روی این مسئله فکر کنند تا مشغله برای پدافند هوایی بوجود نیاید.

امیر سرتیپ اسماعیلی در خصوص اینکه اینگونه ریزپرنده ها را با چه سلاحی می توان ساقط کرد نیز توضیح داد و افزود: از سلاح های مختلفی از جمله جنگ الکترونیک می توان استفاده کرد، اما ما داریم در رابطه با فضایی مثل تهران بزرگ صحبت می کنیم که وقتی شما سوار هواپیما می شوید باید موبایل ها را هم خاموش کنیم چه برسد به اینکه بخواهیم در این خصوص جنگ الکترونیک انجام دهیم بدون آنکه در حجم وسیعی از نشست و برخاست های هواپیماهای پهن پیکر مشکلی پیش آید.

وی اضافه کرد: الحمدالله این شلیک هایی که صورت گرفت موفقیت آمیز بود و مشکلی بوجود نیامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала