گزارش و تحلیل

شرکت های بزرگ جهانی با افزایش قیمت کالا در آمریکا مخالفند

© Fotolia / Lipovskiy Romanشرکت های بزرگ جهانی با افزایش قیمت کالا در آمریکا مخالفند
شرکت های بزرگ جهانی با افزایش قیمت کالا در آمریکا مخالفند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تجار آمریکایی خواهان لایحه ی قانونی هستند که از پرداخت مالیات برای کالاهایی که از خارج وارد شده اند امتناع نمایند.

خرده فروشان بزرگ آمریکا از جمله شبکه های مختلف Target, Wallmart, Best Buy ، شرکت IKEA, Nike ، فروشگاه های گران قیمت Saks Fifth Avenue و Neiman Marcus، شرکت های چند ملیتی فرانسوی LVMH (برندهای Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moёt & Chandon, Hennessy) در انجمن آمریکایی ها خواستار کالاهای قابل دسترس متحد شده اند. پیشتر جمهوری خواهان در کنگره پیشنهاد داده بودند که مالیات مرزی به میزان 20 درصد به فن آوری حیاتی ، گجت ها، لباس های تولید خارج و وارد شده به آمریکا تعلق گیرد.
در سایت رسمی این سازمان آمده است: " بسیاری از کالاها از جمله غذا، لباس ، دارو بر اساس نسخه و بنزین ، برای مصرف کننده در ده سال آینده ، یک تریلیون دلار می شود."
به طور مثال ، بهای بنزین 13 درصد رشد داشته و آنوقت هزینه های کارفرمایان افزایش می یابد از آنجا که مخارج حمل کالا برای شبکه های مختلف بیشتر خواهد شد. این مسئله ای غیر قابل اجتناب در بهای نهایی محصول است.
یاد آوری می کنیم که پیشتر دولت ترامپ از تمایل خود برای مالیات 20 درصدی برای کالاهای مکزیکی خبر داده بود که با کمک آن دیوار مرزی ساخته شود. کارشناسان مرکز تحلیلی Agriculture Mexica Group Ltd پیش بینی می کنند: در عین حال با افزایش بار مالیاتی در ایالات متحده ، بهای محصولات مکزیکی و الکل تقریبا 25 درصد رشد خواهد داشت.
طبق مدارک AFAP اگر دولت مالیات واردات را اجرا کند ، به طور متوسط هر آمریکایی در سال 1.7 هزار دلار به ازای کالا در سال پرداخت خواهد کرد. افزایش بها ، شهروندان را مجبور می سازد که هزینه ها را کاهش دهند و این امر به کاهش در آمد ناخالص داخلی به میزان 0.4 درصد منجر می گردد.
همانطور که AFAP تاکید می کند ، 42 میلیون آمریکایی ممکن است کار خود را از دست بدهند برای آنکه خرده فروشان 25 درصد فرصت های شغلی شهروندان آمریکا را فراهم می کنند.
دفتر مطبوعاتی اتاق صنایع و بازرگانی آمریکا به اسپوتنیک خبر داد که رئیس این اتاق توماس دوناهیو، از ابتکار کاخ سفید حمایت می کند و معتقد است که " شانس واقعی اجرای اصلاحات مالیاتی ، حادثه ای است که یک بار در یک نسل اتفاق می افتد." دفتر مطبوعاتی به نقل از دوناهیو اطلاع داد: " اتاق صنایع و بازرگانی کاملا با اصلاحات مالیاتی گسترده که باعث رشد اقتصادی می شود موافق است و ما از همگان می خواهیم که عواقب آینده ی نزدیک را فراموش کرده و سودهای طولانی مدت برای اقتصاد و کشور را در نظر بگیرند. "
در بیانیه ی نیل بردلی معاون ریاست اتاق صنایع و بازرگانی نیز آمده است: " برای سیستم مالیاتی آمریکا ، این گام مهمی به جلوست. اجرای مالیات مرزی ، حتی بخشی از اصلاحات است. و باید آنرا اینطور ارزیابی کرد که آیا در دستیابی به هدف اصلی یعنی رشد اقتصادی کمک می کند."
گالینا کوزنتسوا، استاد گروه اقتصاد جهانی دانشگاه اقتصاد روسیه با نام پلخانوف معتقد است که بعید است مالیات مرزی در آمریکا وضع شود.
" اگر این اقدامات اجرایی شوند ، آنوقت منطقا بهای اجناس بیشتر می شود. برای آنکه آمریکا ، کشور واردکننده با کسری عظیم توازن تجاری روبرو ست."
کوزنتسوا معتقد است: " اکنون آمریکا تولید نفت را افزایش می دهد. بر اساس ارزیابی کارشناسان ، آنها کاهش استخراج نفت در کشورهای اوپک و روسیه را جبران می کنند. ممکن است ، آنها کار بر روی نفت را در کارخانه های خودشان با چنین حجمی آغاز کنند و بنزین میهنی تولید شود. اما تصور آن هم دشوار است. "
وی خاطر نشان می کند که " بازار آمریکایی در وضعیتی نیست که جای واردات عظیم را بگیرد. بسیاری از کارخانه ها به " شرکت های چند ملیتی " تعلق دارد و حفظ تعرفه های گمرکی به نفع آنهاست."
این کارشناس ضمن صحبت با اسپوتنیک ، به مراقبت از شهروندان در چهارچوب این ابتکار عمل اشاره کرده و گفت: " این مراقبت از کیف پول خود و شعارهای پوپولیستی است. هر عمل شرکت های چند ملیتی منافع ملت را تحت پوشش دارد. همه از منافع آمریکا می گویند اما از دیدگاه های ضد و نقیض صحبت می کنند: در منافع آمریکا حمایت از تولیدات داخلی است و در منافع آنها کشور لیبرال است. آمار را نیز می توان در این زمینه دستکاری کرد."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала