آلوده شدن رایانه های حدود 140 ساختار مالی به یک بدافزار نامرئی

© Fotolia / Tomasz ZajdaХакер за компьютером
Хакер за компьютером - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم های رایانه ای حدود 140 ساختار مالی به یک بدافزار نامرئی آلوده شده اند که بدون باقی گذاشتن تقریبا هیچگونه رد پایی خود را در حافظه رایانه ها به ثبت می رساند و به این دلیل رد یابی آن فوق العاده دشوار است.

به گزارش اسپوتنیک، این بدافزار دارد وارد رایانه ها در سراسر جهان می شود. به عقیده کارشناسان بد افزار "بدون فولدر" Duqu 2.0 از بد افزار استاکس نت ناشی شده که آمریکا و اسرائیل آنرا برای از کار انداختن برنامه هسته ای ایران ساخته اند.
مهندسان شرکت روسی "کاسپرسکی لب" در تابستان 2015 متوجه شدند شبکه رایانه ای این شرکت به یک بدافزار ناشناخته آلوده شده است. معلوم شد این "تروجان" تقریبا بطور کامل خود را در حافظه رایانه ها پنهان کرده و به این دلیل طی شش ماه هیچکس به آن توجه نشان نداده است.
تروجان Duqu 2.0 تا به حال شبکه های رایانه ای دستکم 140 بانک و موسسه مالی را آلوده کرده است. کورت بائوم گاردنر، کارشناس "کاسپرسکی لب" اعلام کرد موسسات مالی فوق الذکر به هیچ وجه برای مبارزه با این بد افزار آمادگی نداشتند و هکر ها توانستند با استفاده از اطلاعات حاصله از طریق عملکرد بد افزار Duqu 2.0 در داخل رایانه های بانک ها، وجوهی را سرقت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала