پیش بینی برخورد زمین و ماه

© Sputnik / Vladimir Sergeevآزمایشات جیسون بارنس ستاره شناس دانشگاه آیداهو نشان می دهند که زمین و ماه در آینده ای نه چندان نزدیک با هم برخورد خواهند کرد.
آزمایشات جیسون بارنس ستاره شناس دانشگاه آیداهو نشان می دهند که زمین و ماه در آینده ای نه چندان نزدیک با هم برخورد خواهند کرد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشات جیسون بارنس ستاره شناس دانشگاه آیداهو نشان می دهند که زمین و ماه در آینده ای نه چندان نزدیک با هم برخورد خواهند کرد.

در حال حاضر کره ماه هر سال 3.8 سانتی متر از زمین فاصله می گیرد، اما در واقع این می تواند آغاز یک مسیر طولانی در راه بازگشت به سمت زمین باشد. به عقیده بارنس، کره ماه مسیر خود را با برخورد با زمین پس از 65 میلیارد سال به پایان خواهد رساند. به نقل ازForbes او همچنین افزود که ما نمی توانیم مطمئن باشیم که اصلا این دو جسم آسمانی پس از 6 میلیارد سال موجودیت خود را حفظ کرده باشند، زمانی که ذخیره هیدروژنی خورشید در هسته آن از بین برود و خورشید به یک جسم عظیم سرخ تبدیل شود و از آن زمان تا به حال در حال دور شدن از زمین است.

و با وجود که در جوامع علمی هنوز هیچ نظر مشترکی مبنی بر از بین رفتن ماه وجود ندارد،اما بیشتر ستاره شناسان با نظریه منشاء مدار یگانه زمین موافق هستند. بر اساس این نظریه کره ماه 4.5 میلیارد سال پیش بر اثر برخورد جسم آسمانی با زمین بوجود آمده است.
بارنس رابطه ای بین جزر و مد و دور شدن ماه می بیند. به گفته او سرعت دور شدن ماه به سرعت چرخش زمین و انرژی جزر و مدی دریاها بستگی دارد. به محض اینکه سرعت چرخش زمین با ماه یکی می شود، ماه از زمین فاصله میگیرد. که این امر منحر به برخوردشان خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала