گزارش و تحلیل

آیا ورزشکاران پار المپیک روسیه در بازی‌های 2018 حضور خواهند داشت؟

© Sputnik / Ilya PitalevВынос национального флага России на церемонии закрытия XI зимних Паралимпийских игр в Сочи
Вынос национального флага России на церемонии закрытия XI зимних Паралимпийских игр в Сочи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها نمایندگان دوما - پارلمان روسیه سرنوشت ورزشکاران پارالمپیک و امکان حضورشان در بازی‌های 2018 را بررسی خواهند کرد.

قرار است این هفته نشست کمیته تربیت بدنی، ورزش، گردشگری و امور جوانان برگزار شود و در آن باید تصمیم چندی پیش کمیته بین‌المللی پار المپیک که شرکت ورزشکاران روسی در مسابقات حزفی را منع کرد به بحث گذاشته شود. در یک زمان در این سازمان بین‌المللی گفتند که در مذاکرات بروی تیم منتخب روسیه بسته نیست. شرط اصلی حل این مساله احیای عضویت کمیته پار المپیک روسیه در سازمان بین‌المللی است

«میخایل دگتیاروف» رئیس کمیته تربیت بدنی، ورزش، گردشگری و امور جوانان دوما در باره جنبش پار المپیک روسیه و مسایل و چشم انداز ورزشکاران ما در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک تعریف کرد.

به گفته او، تصمیم شرکت ندادن ورزشکاران ما در مسابقات و محرومیت از عضویت روسیه در کمیته بین‌المللی پار المپیک زیر فشار گرفته شد. او گفت:

«کمیته پارالمپیک روسیه و شخص آقای فیلیپ کریون رئیس آن برای توسعه جنبش پار المپیک در روسیه کار های بسیار زیادی انجام دادند. او چند بار از روسیه دیدند کرد و ما به او جوایز و مدال های دولتی اهدا کردیم. وی در سوچی چند ماه در سال بسر برد و شاهد تدارک بازی‌های زمستانی بود. بسیاری قوانین پذیرفته شده از جمله در باره میحط فاقد دیوار به ابتکار او در سطح دولتی پذیرفته شد. از این رو با تعجب می‌شود دید که موضع او دارد عوض می شود. وی آشکارا زیر فشار قرار گرفته است».

به گفته دگتیاروف، کمیته پار المپیک بین‌المللی هر چه از دستش ساخته انجام می‌دهد تا ورزشکاران روسیه بتوانند در بازی‌های پار المپیک شرکت کنند. او گفت:

«بالاخره «نقشه راه» دریافت شد و مطابق آن مواضع، هماهنگ می شود. کمیته بین‌المللی پار المپیک در این راه مساعی زیادی بکار می‌برد ولی هنوز موفق نمی‌شویم به اکردیته شدن در کمیته بین‌المللی دست یابیم. البته ممکن است اکردیته شدن ممکن است تا آغاز بازی‌های پیونگ چانگ در 2018 برای ما قابل دسترسی شود ولی این امر یک وضع مشکوک را ایجاد خواهد کرد زیرا در این حالت بسیاری ورزشکاران ما نخواهند توانست در مسابقات حذفی حضور داشته و حق شرکت خود را در این بازی‌ها تأیید کنند. از این رو باید تماس ها را حفظ کرد و به حرکت به پیش ادامه داد».

دگتیاروف سپس ذکر کرد که برای پیروز شدن نباید دوپینگ را صرف کرد. ورزشکاران پاک روس صحت این گفته را به ثبوت می رسانند. او گفت:

«بهترین ضمانت — دستاورد های خوب ورزشکاران پاک ما است. باید با تمرین و مساعی خستگی ناپذیر به پیروزی دست یافت نه بوسیله خوردن قرص و انجام تزریق. موضع کشور ما درست است و طرح ملی مبارزه با دوپینگ حاضر و آماده است. خطرناک ترین پدیده‌ای که می‌تواند الان بوقوع بپیوندد این است که به همه این شعار تحمیل می‌شود که ممکن نیست بدون دوپبنگ به پیروزی رسید».

میخایل دگتیاروف تأکید کرد که یگانه چیزی که روسیه خواستار آن است فراهم کردن واقع‌گرایی و شرایط یکسان برای ورزشکاران ما است. وی در پایان گفت:

«یگانه چیزی که ما از سازمان های بین‌المللی می‌خواهیم — برخورد واقعگرایانه است. می‌خواهید چک کنید، چک بکنید ولی همه را و مطابق مقررات. ما چیز زیادی و بیگانه را نمی خواهیم. ما تنها این را می‌خواهیم که ورزشکاران ما عین شرایطی داشته باشند که دیگران دارند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала