بررسی افزودن سپاه به لیست گروه های تروریستی توسط دولت ترامپ

© AFP 2023 / Ali Shaiganبررسی افزودن سپاه به لیست گروه های تروریستی توسط دولت ترامپ
بررسی افزودن سپاه به لیست گروه های تروریستی توسط دولت ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی مقامات آمریکایی اطلاع دادند که دولت ترامپ ، پیشنهاد قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا را بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک ،عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز اطلاع داد: بر اساس این پیشنهاد سپاه پاسداران یک گروه تروریستی اعلام خواهد شد و از سوی آمریکا تحریم و تحت مجازات قرار خواهد گرفت.
ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید در هفته های اخیر از ایران به شدت انتقاد کرده است..
ایران نیز بارها اتهامات درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است.
این اتهام زنی ها علیه سپاه پاسداران در حالی مطرح می شود که هم اکنون سپاه پاسداران نقش پررنگی در جنگ علیه گروه های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه دارد.
مسئولان آمریکایی می‌گویند که کاخ سفید نظر تعدادی از نهادهای آمریکایی را در این باره پرسیده است. در صورتی که دولت دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا در این باره تصمیم قطعی اتخاذ کند، نهاد سپاه پاسداران به لیست تحریم ها و مجازات های واشنگتن اضافه می شود.
رویترز نام مسئولان دولتی که این خبر را اعلام کرده‌اند فاش نکرده و همچنین اظهار کرده که تا کنون نسخه‌ای از این پیشنهاد را دریافت نکرده است.
بر اساس این گزارش، این پیشنهاد در قالب یک فرمان اجرایی خواهد بود و براساس آن وزارت خارجه آمریکا مامور بررسی قرار دادن سپاه پاسداران ایران در لیست گروه‌های تروریستی خواهد شد.
کاخ سفید تا کنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала