رسانه: اعضای خارجی داعش از شرکت در عملیات جنگی خودداری می کنند

© REUTERS / REUTERS TVحمله داعش به پالمیرا، پاسخی به پیشرفت ارتش سوریه در حلب بود
حمله داعش به پالمیرا، پاسخی به پیشرفت ارتش سوریه در حلب بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای خارجی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) به نافرمانی پرداخته و عدم تمایل خود را به شرکت در عملیات جنگی نشان می دهند. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه "واشینگتن پست" با استناد به اسناد داعش که به دست ارتش دولتی عراق افتاده، اعلام کرده است.

این اسناد که پس از تصرف یکی از پایگاه های داعش در حوالی موصل به دست ارتش دولتی عراق افتاده ، حاکی از نافرمانی در صفوف شبه نظامیان خارجی عضو داعش است. در اسناد فوق الذکر از 14 شبه نظامی نافرمان صحبت می شود.
به نوشته روزنامه "واشینگتن پست" با استناد به اطلاعات مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در لاهه، بیش از 4 هزار شبه نظامی خارجی کشور های اروپایی را ترک کرده و عازم عراق و سوریه شده اند و سپس حدود یک سوم آنها به کشورهایشان بازگشته اند. کشته شدن تقریبا 14% این افراد ثابت شده اما محل اقامت دیگران هنوز معلوم نشده است.
به گفته آیمن التمیمی (Aymenn al-Tamimi)، تحلیلگر مسائل مربوط گروه های مسلح، بسیاری از شبه نظامیان خارجی درک کرده اند که عضویت در داعش آن چیزی نیست که انتظارش داشتند چون آنها فکر می کردند این فقط یک ماجراجویی خواهد بود. سرهنگ محمد التمیمی، افسر عراقی که گروه تحت فرماندهی وی اسناد را پیدا کرده، می گوید این شبه نظامیان خارجی سرسخت ترین کسانی بوده اند که افراد وی با آنها جنگیده اند. وقتی چنین رزمندگانی از نبرد امتناع می کنند، حاکی از درک آن است که داعش پیروی آن اسلامی نیست که به دنبال آن آمده اند بلکه اسلام دروغین می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала