گزارش و تحلیل

آقای ترامپ، اگر آمریکا به دیگران احترام بگذارد دیگران هم به آن احترام میگذارند

© AFP 2023 / Nicholas KammПрезидент США Дональд Трамп в Белом доме
Президент США Дональд Трамп в Белом доме - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرزیدنت دونالد ترامپ در تویتی مدعی شده بود که ایرانی ها به آمریکا احترام نمیگذارند و با سیاست های آن همراه نمی شوند، سخنانی که کم و بیش هم در مورد ایران هم بسیاری کشورها وملت های دیگر جهان صدق می کند، ولی ترامپ فکر نکرده چرا؟

چطور مثلا آقای ترامپ از ملتی که هر وقت تلاش کرده حق و حقوق خود را به دست آورد با توطئه های آمریکا مواجه شده توقع دارد به کشورش وسیاستهایش احترام بگذارد؟
از زمان کودتای ۲۸ مرداد تا به این روز ایالات متحده ده ها تحریم و کودتا در ایران ساماندهی نموده تا ایرانی ها نسبت به ایالات متحده دید منفی پیدا کنند.
همین آقای ترامپ در اولین اقدام کاری خود ایرانی ها را از ورود به ایالات متحده منع کرد ، ایرانی هایی ک حتی یک مورد عملیات تروریستی و یا حتی غیر تروریستی بر علیه آمریکایی ها ، به استناد گزارشات تشکیلات امنیتی خود ایالات متحده، انجام نداده اند و مهاجرین ایرانی در ایالات متحده جزو نخبه های علمی، فرهنگی و اقتصادی این کشور به حساب می آیند.
آنوقت جناب آقای ترامپ توقع دارد ایرانی ها به سیاست هایش احترام بگذارند؟

لاوروف: ارتباطی بین ایران و گروه های تروریستی دیده نمی شود - اسپوتنیک ایران
لاوروف: ارتباطی بین ایران و گروه های تروریستی دیده نمی شود
البته مشخص است که کل ماجرا به تماس تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان بر می گردد تماسی که طی آن آقای ترامپ به دنبال سیاست های بده بستان و کاسب کاری خود به پادشاه عربستان گفته که اگر عربستان خرجش را بدهد حاضر است حال ایرانی ها را بگیرد و این عمل وی فقط یک پیش در آمد بوده.
به هر حال وقتی ایالات متحده اینگونه می خواهد با ایرانی ها برخورد کند قطعا نمیتواند توقع داشته باشد ایرانی ها به سیاست های این کشور احترام بگذارند و یا با آن همراهی کنند.
همین ماجرا در مورد مردمان و رهبران ده ها کشور دیگر جهان هم صدق می کند.
آقای ترامپ نباید از مردمان کشورهایی که روزانه با تسلیحات و یا بمباران های نیروهای ایالات متحده سلاخی می شوند توقع داشته باشد به کشورش احترام بگذارند.
آقای ترامپ نمی تواند از مردمان کشور هایی که با دخالت های ایالات متحده سیستم حکومتی شان به هم ریخته و رئیس جمهور منتخبشان چون مثلا روس تبار است برکنار شده تا فردی که وابسته به غرب است جایش بنشیند توقع داشته باشد به آمریکا احترام بگذارند.
آمریکا نمی تواند از شهروندان کشوری که مردمانش توسط همپیمان ایالات متحده قتل عام می شوند و ایالات متحده علنا از غاصب حمایت می کند توقع داشته باشد به سیاست هایش احترام بگذارند.
پس می توان گفت اگر رئیس جمهوری ایالات متحده خواهان آن است که به کشورش احترام بگذارند باید ابتدا سیاست های کشورش در قبال دیگران را تغییر دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала