مسکو امیدوارست که کابل در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای به مبارزه با تروریسم بپردازد

© Sputnik / Maxim Blinovمسکو امیدوارست که کابل در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای به مبارزه با تروریسم بپردازد
مسکو امیدوارست که  کابل  در چارچوب  سازمان همکاری‌های شانگهای به  مبارزه با تروریسم  بپردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو امیدواراست که کابل در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای به مبارزه عملی و جدی با تروریسم بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه وزارت امور خارجه روسیه در پی سفر صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان به مسکو نوشت، ما حمایت کابل از توسعه روابط با سازمان همکاری‌های شانگهای را تائید می‌کنیم. با توجه به افزایش روزافزون نگرانی درمورد امنیت منطقه، امیدواریم شرکای افغان ما به مبارزه عملی در ساختار ضد تروریسم منطقه ای بپردازد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد؛ مسکو همچنان در رابطه با رشد فعالیت‌های نظامی و تروریستی مخالفان مسلح ابراز نگرانی کرده است. نگرانی اصلی در مورد گسترش نفوذ داعش و تلاش این گروه برای جذب سایر گروهای مسلح مخالف دولت می‌باشد.
وزارت خارجه روسیه از آمادگی‌ خود برای ایجاد یک تشکیلات برای همکاری با افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم در چارچوب سازمان منطقه ایی خبرداد. در خبرنامه آمده است؛ هدف اصلی این ساختار آغاز مذاکرات سازنده میان کابل و طالبان خواهد بود و ما امیدوار پیوستن تمام کشورهای منطقه به این مذاکرات به خصوص افغانستان هستیم.
وزارت خارجه روسیه افزوده، ما همکاری‌های نظامی با کابل را به عنوان زمینه‌های اصلی همکاری بررسی میکنیم. این همکاری شامل کمک و تقویت نیروهای ملی امنیتی افغانستان و همچنین آموزش و آماده‌سازی نیروهای پلیس افغانستان توسط روسیه می‌باشد.
انتظار می‌رود روز سه شنبه هفتم فوریه، صلاح الدین ربانی وزیرامور خارجه افغانستان با سرگئی لاوروف همتای روسی خود ملاقاتی داشته باشد. گفته می‌شود در جریان این ملاقات، اوضاع فعلی در افغانستان، مسائل مبارزه با تروریسم و همکاری میان مسکو و کابل در بخش نظامی مورد بحث قرار خواهند گرفت

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала