آمریکا برای تیم تیراندازی ایران روادید صادر نمی کند

© Sputnikسفیر ایران درمسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است
سفیر ایران درمسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران از مخالفت آمریکا با صدور روادید برای تیم تیراندازی با کمان ایران خبر داد و گفت: آمریکا هفته گذشته با صدور روادید برای این تیم مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس- بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، از مخالفت آمریکا با صدور روادید برای تیم تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات فینال فینالیست‌ها در آمریکا خبر داد و گفت: آمریکا هفته گذشته با درخواست صدور روادید برای این تیم مخالفت کرد.

مسابقات فینال فینالیست‌ها قرار است در اواخر بهمن سال جاری در آمریکا برگزار شود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه همچنین امروز از مخالفت ایران با صدور روادید برای تیم کشتی آزاد آمریکا در مسابقات جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بیانیه اخیر وزارت خارجه در خصوص تشکیل کمیته ویژه پس از فرمان اخیر ترامپ مبنی بر صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران، عنوان کرد: موضوع حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه به کمیته مزبور متشکل از وزارت خارجه و ارگان‌های ذیربط ارجاع شد و پس از بررسی همه جوانب موضوع، به دلیل سیاست‌های ناعادلانه و غیرمنطقی آمریکا نظر بر این قرار گرفت و با حضور این تیم مخالفت شد.

به گزارش فارس، این ادامه راهی است که هیات حاکمه آمریکا انجام داد و ایران علاقه‌مند نبود مسائل به اینجا و به صحنه ورزش کشیده شود و  دولت آمریکا خود باعث این قضایا شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در منع ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به خاک آمریکا، نهم بهمن ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد:دولت جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از حرمت و شأن تمامی آحاد ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور،  با رصد دقیق آثار کوتاه و میان مدت تصمیم دولت ایالات متحده بر اتباع ایران، اقدامات متناسب حقوقی، کنسولی و سیاسی معمول خواهد داشت و ضمن احترام به مردم آمریکا و تمایز بین آنها و سیاست‌های خصمانه دولت ایالات متحده، ‌برای حمایت از حقوق شهروندان خود تا زمان برطرف شدن محدودیت‌های توهین آمیز ایالات متحده علیه اتباع ایران، اصل عمل متقابل را اجرا می‌کند.

در بیانیه مذکور آمده است: به منظور نظارت بر اجرای این تصمیم و اتخاذ تدبیرهای مناسب و منطبق با منافع ملی در شرایط ویژه، سازوکاری با حضور دستگاه‌های ذیربط در وزارت امور خارجه ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала