آمریکا از حضور در جام جهانی کشتی آزاد ایران محروم شد

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا از حضور در جام جهانی کشتی آزاد ایران محروم شد
آمریکا از حضور در جام جهانی کشتی آزاد ایران محروم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت جدید آمریکا، ‌امروز از مخالفت ایران برای حضور تیم کشتی آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی گفت: همانطور که قبلا اعلام کردم این موضوع به کمیته ویژه ای ارجاع شده بود و در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و که درنهایت با سفر تیم کشتی آمریکا در ایران مخالفت شد.
وی افزود: با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت جدید آمریکا وزارت امورخارجه ایران، به ناچار با سفر تیم کشتی آمریکا به ایران مخالفت کند.
فدراسیون کشتی ایران، ‌به دنبال این تصمیم کمیته ویژه فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی خواستارمعرفی تیم هشتم و جایگزین آمریکا برای حضور درجام جهانی کشتی در ایران شد.
فدراسیون کشتی ایران درنامه به « نناد لالووویچ» رئیس اتحادیه جهانی آورده است: ‌همانطور که اطلاع دارید متاسفانه رییس جمهورجدید آمریکا، به تازگی در یک اقدام خارج از عرف دیپلماتیک، از ورود اتباع هفت کشور ازجمله، اتباع شریف ایرانی به این کشور، ممانعت کرده و طبیعی است در برابر این سیاست غیر اخلاقی و انسانی، براساس مواضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، « فدراسیون کشتی ایران» نمی تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی آزاد باشد.
دربخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه رقابت‌های جام جهانی یکی ازمهمترین رویدادهای کشتی است که درسالهای اخیر با حضورهشت تیم برتر دنیا با جذابیت بسیار و درسطح بالایی برگزار شده است، آمده است:‌ بنابراین با توجه به زمان بسیار محدود باقی مانده تا رقابت های 'جام جهانی کشتی آزاد' و ضرورت برگزاری مسابقات مذکور با حضور هشت تیم بطور کامل، و خارج نشدن رقابت ها از حد نصاب قانونی مورد نظر 'اتحادیه جهانی کشتی'، نسبت به معرفی کشور جایگزین آمریکا، جهت حضور در جام جهانی آزاد اقدام سریع انجام شود.
رقابت های جام جهانی کشتی آزاد روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن ماه در استان کرمانشاه برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала