هشدار خطرات سوءاستفاده از تصاویر سلفی در فضای مجازی (ویدئو)

© Fotolia / Zsolnai GergelyМолодые люди делают селфи
Молодые люди делают селфи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گذشته از سوء استفاده هایی که ممکن است توسط برخی افراد از تصاویر خصوصی شما قرار گیرد، به نظر می رسد اثر انگشت شما نیز می تواند برای شما خطرساز باشد.

به گزارش اسپوتنیک، موضوع جدیدی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده است، به امکان سوء استفاده از عکس های سلفی همین الان یهویی خود با نشان دادن انگشت های دست به صورت "V" گرفته می شوند، می پردازد. گفته می شود محققانی در زمینه فن آوری اطلاعات اعلام کرده‌اند که کیفیت تصاویر دوربین‌های پیشرفته گوشی های هوشمند به قدری خوب شده اند که می‌توان اثر انگشت افراد را از طریق این عکس‌ها به دست آورد.
اثر انگشت به خاطر خاصیت منحصربفرد بودنش به عنوان یک تائید کننده هویت بیومتریک به شمار آمده و روز به روز در گوشی ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و دیگر سیستم های هوشمند بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.
در ویدئویی که به بررسی این موضوع می پردازد گفته می شود که سلفی گرفتن های این چنین روزی شما را به دردسر می اندازد. تکنولوژی جدید می تواند اثر انگشت شما را از روی تصاویر سلفی با دقت بالا استخراج کند. این روش به هر کسی اجازه می دهد تا با کپی کردن اثر انگشت شما، هویت شما را جعل کند. البته پژوهشگرن روشی برای مقابله با این موضوع پیدا کرده اند و این ماده ای است که جلوی کپی شدن اثر انگشت شما را می گیرد. گفته می شود این ماده تا دو سال آتی وارد بازار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала