گزارش و تحلیل

تغییر زمان برگزاری نمایشگاه هوایی ماکس 2017

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyСамолет Т-50 во время показательных выступлений на Международном авиационно-космическом салоне МАКС 2015 в Жуковском
Самолет Т-50 во время показательных выступлений на Международном авиационно-космическом салоне МАКС 2015 в Жуковском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت صنایع و بازرگانی فدراسیون روسیه به همراه شرکت متحده هواپیماسازی روسیه (OAK) ، تصمیم گرفتند که تاریخ نمایشگاه بین المللی هوا – فضای مسکو، موسوم به ماکس 2017 را از ماه آگوست به ماه ژوئیه، تغییر زمان دهند.

برگزاری زودتر از موعد نمایشگاه فوق الذکر، این امکان را به صاحبان صنایع هواپیماسازی روسیه می دهد تا خود برای شرکت در همایش بین المللی فنی — نظامی "آرمیا 2017" (نمایشگاه ارتش)، که پس از ماکس برگزار می شود، آماده کنند. پیش از این، به دلیل تقارن زمان برگزاری دو نمایشگاه، فقط دو روز بین اختتامیه نمایشگاه اول، و افتتاحیه همایش دوم، فرصت وجود داشت.

هواپیمای سو-34 در نمایشگاه هوا- فضای «ماکس -2015» ژوکوفسکی - اسپوتنیک ایران
بهترین هواپیماهای جنگی روسیه
هم اکنون تصمیم گرفته شده که نمایشگاه ماکس از 18 تا 23 ژوئیه سال 2017 ، برگزارشود. با این حال پیش نویس بخشنامه دولتی آماده، اما هنوز به امضا نرسیده است.
نیکلای زانگین، معاون مدیرعامل شرکت "آویاسالن" (مجری MAKS) به خبرنگار روزنامه "ایزوستیا" گفت:

"ما در انتظار ابلاغ بخشنامه دولت هستیم. به طور کلی، این تصمیم مثبتی است. آخر بسیاری از شرکت کنندگان در ماکس، امکانات خود را در نمایشگاه "آرمیا" نیز به معرض نمایش می گذاشتند. و این که الان وقفه ای بین دو نمایشگاه بوجود آمده، اجازه می دهد تا آنها به درستی برای هر دو نمایشگاه آماده شوند. این را نیز باید درک کرد که انتقال تجهیزات از شهر ژوکوفسکی (محل برگزاری ماکس) به شهر کوبینکا (محل برگزاری نمایشگاه ارتش) ظرف دو روز، عملا غیر ممکن است."


بنا به اظهارات آقای زانگین، تاکنون کمیته برگزارکننده ماکس، موفق شده تا با 60 درصد از شرکت کنندگان سنتی نمایشگاه هوایی، از جمله خارجی ها، قرارداد امضا کند. با هر یک از آنها به طور مجزا، مذاکره و میزان حجم مشارکت و فضای نمایشگاهی اختصاص یافته آنها، مورد تائید طرفین قرار گرفته است.

Истребитель Т-50 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگنده "ت- 50" ستاره نمایشگاه هوافضای ماکس- 2015
نمایشگاه بین المللی هوا- فضای روسیه که از سال 1993 توسط شرکت دولتی "Rostec" برگزار می شود، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین نمایشگاه هوایی روسیه در زمینه دستاوردهای صنایع هواپیماسازی، فضایی، راداری، سیستم های پدافند و دیگر تجهیزات و امکانات هوایی است. این نمایشگاه هر دو سال یک بار برگزار می شود که داری نقش کلیدی برای صاحبان صنایع در روسیه است. لازم به یادآوری است که اغلب، زمان برگزاری نمایشگاه از 15 لغایت 20 اوت بوده است.
اما نمایشگاه و نشست بین المللی "آرمیا" ، رویداد تازه ای است. برگزاری آن با ابتکار شخصی سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به منظور هم افزایی موثر بین مقامات دولتی و نمایندگان جامعه کسب و کار، و همچنین ادغام آخرین تحولات علمی در امر تولید، سازمان یافته است. این رویداد از سال 2015 ، سالانه در پارک "پاتریوت" واقع در شهر کوبینکا — حومه مسکو، برگزار می گردد. امسال تاریخ برگزاری آن از 22 تا 27 آگوست تعیین شده است.
سخنگوی بخش مطبوعاتی OAK به "ایزوستیا" گفت:

" هر دو نمایشگاه برای شرکت متحده هواپیماسازی روسیه، نقش کلیدی دارند. با این حال، تنها فعلا نمایشگاه ماکس امکان به نمایش گذاشتن هم تجهیزات نظامی و هم غیر نظامی را در سالن ها و اماکن باز دارد. علاوه بر این، در ژوکوفسکی شاهد برگزاری نمایش های بزرگ ابعاد هواییِ هواپیماها و بالگردها خواهیم بود. با این وجود، نمایشگاه و نشست "آرمیا" نیز یک رویداد مهم در ارتقاء محصولات نظامی به نفع وزارت دفاع و همکاری های فنی نظامی است."


سرگئی ژیلتسوف، مدیر مرکز کنگره و نمایشگاهی "پاتریوت" به "ایزوستیا" گفته است که بخش هوایی نیز در همایش فنی نظامی "آرمیا 2017"، توسعه خواهد یافت. بنا به اظهارات وی، نه تنها در نظر است که تعداد شرکت کنندگان شاخه هوایی بیشتر شود، بلکه هواپیماها و بالگردهای بیشتری نیز به معرض نمایش گذاشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала