جمهوری دونتسک: ادعای گلوله باران منطقه آودییوکا، خبری دروغ و تحریک آمیز است

© Sputnik / Dan Levyجمهوری دونتسک: ادعای گلوله باران منطقه آودییوکا، خبری دروغ و تحریک آمیز است
جمهوری دونتسک: ادعای گلوله باران منطقه آودییوکا، خبری دروغ و تحریک آمیز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک اعلام کرد که نیروهای مردمی این جمهوری اکیدا به آتش بس پایبند هستند و گزارش گلوله باران شهر آودییوکا واقع در منطقه تحت کنترل ارتش اوکراین دروغ است.

پیش از این پاول ژبریفسکی، استاندار دونتسک وابسته به دولت کییف نیروهای مردمی را به نقض آتش بس در منطقه آودییوکا متهم کرد.
به گزارش "اسپوتنیک"، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری دونتسک در مصاحبه ای تاکید کرد: "این یک اقدام تحریک آمیز دیگر برای متهم کردن ما به نقض توافقات مینسک است".
وی گفت: "ما آتش بس را به طور کامل اجرا می کنیم، ما پیشتر نیز گفته ایم که مسئولیت وخیم شدن اوضان در منطقه دونباس بر عهده بخش راست (گروه شبه نظامی راست گرای اوکراین) است که به اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد".
مقامات اوکراین از ماه آوریل سال 2014 عملیات قهری در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف به شکل کودتا را آغاز کرده اند. مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح مردمی تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.
مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران چهار کشور روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما این بحران با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک، این بحران هنوز رفع نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала