روحانی: پرده دروغین مسئولان آمریکایی برداشته شده است

© AP Photo / Ebrahim Norooziروحانی زیر منگنه اختلافات اصولگرایان و اصلاح طلبان
روحانی زیر منگنه اختلافات اصولگرایان و اصلاح طلبان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در سخنرانی مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: تمام اصول و تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشتند. دنیا، دنیای ارتباطات و جهان اتصال افکار مردم جهان است. دوران اینکه بخواهیم از دیوار برای فاصله بین ملت‌ها استفاده کنیم، خیلی وقت است سپری شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مردمی ها- حسن روحانی در سخنرانی مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: امروز روز جداسازی نیست، اینکه کسی فکر کند ویزای یک کشور را به هفت کشور نمی‌دهد، کاری می‌شود، اشتباه می‌کند. البته این کارها برای افرادی است که در سیاست نبوده‌اند و تازه‌ آمده‌اند. این فضا هم برای آنها فضای جدیدی است و تا بفهمد چه باید کرد زمان می‌برد و خسارت‌های به مردم خود و دیگران می‌زند.

روحانی با طرح این سوال که دنیای امروز دنیای این حرف‌ها است؟ اظهار داشت: سال‌ها است که مسئولان آمریکایی‌ می‌گفتند و شعار می‌دادند که ما با دولت ایران مخالفیم ولی طرفدار مردم ایران هستیم. به این وضوح حرف نادرستی که سال‌ها می‌زدند و در پشت پرده یک جور فکر می‌کردند و در عمل، یک جور دیگر حرف می‌زنند، این مرد پرده دروغین را برداشت.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه شعار امریکا مبنی بر عدم تبعیض بود و می‌گفتند دوران تبعیض برداشته شده است ولی این اقدام براساس تبعیض غلط و ناروا است، تصریح کرد: آنها می‌گفتند حقوق ملت را رعایت می‌کنید در حالی که  اقدام آنها برخلاف حقوق مردم است. آنها ادعا می‌کردند که به تعهدات‌شان پایبند هستند ولی ویزایی که وزارتخانه‌ خودشان صادرکرده است را هم معتبر نمی‌دانند.

او افزود:  در شرایطی هستیم که باید به خوبی پیام خود را به مردم جهان برسانیم. ملت ایران در طول سال‌های گذشته با تلاش و ایثار و فداکاری در دنیای سیاست توانست قدرت ایران را به نمایش بگذارد. ما در خیلی عرصه‌ها توانمندی خود را به نمایش گذاشتیم. در انقلاب و دفاع هشت ساله و دوران تحریم استقامت یک ملت را به نمایش گذاشتیم. لازم بود در مقطعی قدرت مذاکراتی خود را به نمایش بگذاریم.

رییس‌جمهور یادآور شد: حرفی مطرح بود که می‌گفتند نمی‌شود ما برابر قدرت‌های بزرگ بنشینیم و مذاکره کنیم آن هم بزرگترین کشورهای جهان. در مذاکره مقررات را آنها درست کردند و نوشتند پس اصول مذاکراتی از یک مبنا برای آنها است. زبان و زور تبلیغاتی هم برای آنها است. سازمان‌های بین‌المللی هم تحت نفوذ آنهاست. مثل همان انقلاب که می‌گفتند دست خالی برابر تانک شدنی نیست در این جا هم شبهه‌هایی بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала