ایران صاحب بزرگترین ناوگان نفتکش جهان

© AP Photo / Vahid Salemiایران صاحب بزرگترین ناوگان نفتکش جهان
ایران صاحب بزرگترین ناوگان نفتکش جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل شرکت نفتکش ایران بیان داشت که ایران در حال حاضر بزرگترین ناوگان نفتکش جهان را در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سیروس کیان ارثی، مدیر عامل شرکت نفتکش ایران در گفتگو با مهر بیان داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ناوگان نفتکش جهان را در اختیار داردو گفت: هم اکنون ظرفیت کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران به بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی تاکید نمود که نفتکش ایران بزرگترین ناوگان دریایی حمل نفت خام جهان است، در خصوص توسعه ناوگان نفتکش کشور در دوران پسا برجام، تصریح کرد: در دوران تحریم ناوگان کشتی‌های نفتکش ایران به صورت مستقیم در خدمت صادرات نفت کشور و شرکت ملی نفت ایران بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خاطر نشان کرد که هم اکنون با لغو تحریم‌ها و برخی از محدویت‌ها، تعدادی از کشتی‌های نفتکش در اجاره شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا همچون سپسای اسپانیا، انی ایتالیا و هلند قرار گرفته است، با این وجود قصد توسعه و نوسازی ناوگان فعلی کشتی‌های نفتکش را داریم.
کیان ارثی همچنین در خصوص تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت خام بر درآمدهای نفتکش‌های ایرانی هم بیان کرد: قطعا با کاهش قیمت نفت، درآمدهای نفتکش ایران هم کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به وجود یک بحران جهانی در حوزه حمل و نقل نفت خام جهان پس از سقوط قیمت نفت، خاطرنشان کرد: اما در مجموع درآمدهای شرکت ملی نفتکش در این دوره معقول بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала