روحانی از دو ماهوارۀ جدید ایران رونمایی کرد

© Fotolia / Borna_Mirسفر وزیر امور خارجه کویت به ایران
سفر وزیر امور خارجه کویت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از ماهواره‌های ساخت کشور خود به نام های "پیام امیرکبیر" و "ناهید ١" و همچنین سامانه انتقال مداری "سامان ١" رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت فارسی پرس تی وی، حسن روحانی، صبح چهارشنبه همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران که در حاشیه مراسم روز ملی فناوری فضایی ایران در سالن اجلاس سران برپا شده است، بازدید کرد و در جریان تازه‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌ها در این بخش قرار گرفت.
ماهوارۀ ناهید ١ اولین ماهوارۀ مخابراتی در ایران است که در پژوهشکدۀ سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.
باز کردن صفحات خورشیدی در مدار، ارتباط در باند مخابراتی KU در مدار، تصویربرداری و تخمین نرخ باز شدن صفحات خورشیدی ازجمله مأموریت‌های ماهواره مخابراتی ناهید ١ است.
ماهوارۀ پیام امیرکبیر که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده است، دارای مأموریت تصویربرداری پایشی با دقت بیش‌از ٤٠ متر در طیف‌های رنگی و پانکروماتیک و ذخیره و ارسال پیغام‌های کاربران و سنجش تشعشعات فضایی است که با پرتابگر بومی پرتاب خواهد شد.
سامانه انتقال مداری (سامان١) که در پژوهشکدۀ سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است، برای انتقال ماهواره‌ها از مدارهای پایینی زمین به مدارهای بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اجزای این سامانه شامل سیستم ناوبری و کنترل کامل و مستقل یک سیستم پیشرانش کامل (با بازدهی بالا برای کاهش وزن)، سیستم توان و سخت‌افزار و رایانه پرواز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала