افزایش صادرات ایران به ایتالیا

© Sputnik / Sergey Mamontovافزایش صادرات ایران به ایتالیا
افزایش صادرات ایران به ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صادرات کالاهای ایرانی به ایتالیا روندی صعودی را طی کرده و به ۹۵ درصد رسید.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری صداوسیمای ایران به نقل از مرکز آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرد: واردات ایتالیا از ایران از ماه آوریل تا اکتبر سال گذشته میلادی در مقایسه با 7 ماه مشابه سال 2015 میلادی، 95 درصد افزایش داشته است.
طبق این گزارش میزان واردات ایتالیا از ایران در 7 ماهه مورد نظر در سال 2015 میلادی از 267 میلیون یورو به 523 میلیون یورو در مدت مشابه سال 2016 رشد داشته است.
در گزارش ایستات ذکر شده است: در ماه اوت 2016 میلادی برای نخستین بار در چند سال گذشته، صادارت ایران به ایتالیا از وادارت آن کشور به ایران پیشی گرفت.
به گفته کارشناسان در یک سال گذشته تبادلات تجاری میان ایران و ایتالیا مانند دیگر کشورهای اروپایی روندی صعودی داشته است.
ایتالیا از عمده خریداران کالاهای ایرانی در اروپا است.
حضور فعال شرکتهای ایتالیایی در نمایشگاه های صنایع نفت و گاز و حمل و نقل ریلی ایران در اردیبهشت ماه 95 و همچنین مشارکت شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بزرگ سنگ ورونا در شمال ایتالیا در مهر ماه 95 و همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در شهر رم که در نوامبر گذشته با مشارکت شرکتهای ایرانی فعال در حوزه های صنایع معدنی، پتروشیمی، قطعات خودرو، صنایع پلاستیک، مواد شیمیایی، دارو، چرم و محصولات چرمی، سنگهای ساختمانی، فرش، خشکبار و شیرینی و شکلات برگزار شد نیز موجب توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری بین دو کشور گردیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала