جزیره پناهجویان

© AFP 2023 / Munir Uz Zamanبنگلادش
بنگلادش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پناهجویان در جزیره متروک ساکن می شوند.

به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از  « رویترز»،  دولت بنگلادش تصمیم گرفت  پناهجویان « روهینگیا»  از میانما را به جزیره متروکی  منتقل کند که هنگام جزر و مد  زیر آب می رود.

در اعلامیه دولت آمده است: «  ما نگران آن هستیم که ورود مداوم  پناهجویان  مسلمان « روهینگیا»  به کشور  اوضاع  کشور را از لحاظ جنایی وخیم تر سازد  و باعث شیوع بیماری  و مسائل دیگر  اجتماعی و مالی شود».

دولت قصد دارد  برای دوری از تماس مسلمانان « روهینگیا» با  ساکنان بومی  تا زمان پس فرستادن آنها به میانما، پناهجویان را به جزیره «  تهنگر چهار» در خلیج بنگال منتقل کند. این جزیره کوچک 11 سال پیش  از رسوبات رودخانه «  مهنا» درست شد.  این جزیره هنگام جزر و مد بطور کامل زیر آب می رود و حتی جایی روی نقشه جغرافیا ندارد.

این تصمیم  موجب خشم مدافعان حقوق بشر و پناهجویان « روهیگینا» شد. وزارت کشور بنگلادش اعلام داشت که کمیسیون  ویژه ای برای بررسی وضعیت جزیره  اعزام خواهد کرد.  « اگر این جزیره برای سکونت مناسب نباشد، دولت آن را مناسب خواهد کرد».  در وزارت کشور اعلام شد که تصمیم اعزام  مسلمانان « روهینگیا»  به جزیره « تهنگر چهار» لغو نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала