مقام روسی: هلند بطورعمدی تحقیقات درباره سقوط بوئینگ مالزی را کش می دهد

© Sputnik / Andrey SteninКрушение малайзийского Boeing 777 на Украине
Крушение малайзийского Boeing 777 на Украине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هلند بطورعمدی به تحقیقات درباره سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی را در دنباس در تابستان سال 2014 میلادی کش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ استروچووی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری روسیه ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت روسی سه ماه قبل اطلاعات عینی حاصله از طریق کنترل اوضاع هوایی در روز سقوط بوئینگ مالزی را به طرف هلندی واگذار کرد.
اولگ استروچووی افزود طبق مقررات بین المللی باید از کارشناسان و تجهیزات لازم برای بررسی اطلاعات حاصله از طریق رادار استفاده شود اما طرف هلندی با وجود گذشت سه ماه از واگذاری اطلاعات مربوطه آنرا بررسی نکرده است.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری روسیه یادآور شد مسکو بارها اعلام کرده که هلند به تحقیقات درباره سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی در دنباس کش داده و این تحقیقات را طولانی می کند. وی افزود:" این کش دادن تحقیقات از تمایل هلند برای گمراه کردن محافل اجتماعی ناشی شده است. روسیه بارها اعلام کرده که خواستار شرکت هم در کار کمیسیون فنی و هم در کار کمیسیون تحقیقات (در رابطه با سقوط بوئینگ مالزی) است".

رسانه های هلندی هفته گذشته گزارش داده بودند دادستانی هلند نمی تواند اطلاعات راداری واگذار شده از سوی روسی را در رابطه با "فرمت" آنها بررسی کند و در این رابطه از مسکو درخواست کرده "اطلاعات تکمیلی" واگذار نماید. 
هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی "مالزیا ایرلینز" روز 17 ژوئیه سال 2014 در منطقه دنباس سقوط کرد و هر 298 سرنشین  آن کشته شدند.طبق گزارش شورای امنیت هلند در روز 13 اکتبر 2015، هواپیما با موشک بوک سرنگون شده اما در آن گفته نمی شود که این موشک از ناحیه تحت کنترل کدام طرف درگیری در اوکراین شلیک شده است.

 

برخی از تحلیل گران غربی اعلام کرده اند که روسیه در سرنگونی بوئینگ مالزیایی دخالت داشته اما مسکو بارها ضمن رد این اتهام اعلام کرده دارای سوالات زیادی در رابطه با چگونگی سازماندهی تحقیقات است.

 

 


 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала