وزیر دفاع ارمنستان: ایران را آرام بخش منطقه می دانیم

© Fotolia / Peter Hermes Furianآغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده
آغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ارمنستان گفت: ما با ایجاد هرگونه تنش در منطقه و میان همسایگان مخالفیم و از تلاش ایران برای مهار تنش ها و بحران ها در منطقه قدردانی می کنیم و ایران را آرام بخش منطقه می دانیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«قدس آنلاین»- اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در گزارشی آورد: «ویگن سرکیسیان» وزیر دفاع جمهوری ارمنستان که به دعوت رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در صدر یک هیئت عالیرتبه دفاعی وارد تهران شد، صبح امروز پس از انجام مراسم استقبال رسمی از وی، با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
در این مذاکرات، سردار دهقان با اشاره به اشتراک و پیوندهای فرهنگی و تاریخی فراوان میان ایران و ارمنستان و ابراز خرسندی از روند روبه رشد مناسبات دو کشور گفت:جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ۱۵ همسایه دومین کشور جهان از نظر تعداد همسایه است که همواره بر حسن همجواری و داشتن بهترین سطح روابط با همسایگان تأکید داشته و برای استقرار صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه هزینه های زیادی را متحمل شده است.
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه مشکلات منطقه صرفاً از طریق گفتگو و مذاکره به شیوه ای مسالمت آمیز قابل حل و فصل است اظهار داشت:توسل به زور برای حل مشکلات منطقه مورد تأیید نیست و جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات منطقه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
سردار دهقان گفت: مبارزه مستمر و قاطع با تروریسم و عوامل ناامن ساز و بی ثبات کننده در منطقه از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد:تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی و زیر پا گذاشتن قواعد و قوانین بین المللی از جمله اقدامات ناامن ساز در منطقه می باشد که باید به طور همه جانبه با آن مقابله گردد.
وزیر دفاع کشورمان با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و ارمنستان در کلیه زمینه ها، برآمادگی کشورمان جهت گسترش بیش از پیش این همکاری ها تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت و موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر علاقمندی دولت ارمنستان به گسترش همکاری و ارتقاء سطح مناسبات با ایران تأکید کرد.
ویگن سرکیسیان گفت:این علاقمندی بین دو ملت نیز برای داشتن روابطی حسنه و همه جانبه وجود دارد.
وزیر دفاع ارمنستان با بیان اینکه ما خواهان تقویت و گسترش همکاری های دفاعی با ایران هستیم تصریح کرد:معتقدیم این سفر می تواند زمینه این همکاری ها را فراهم کند.
وی افزود:ما با ایجاد هرگونه تنش در منطقه و میان همسایگان مخالفیم و از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای مهار تنش ها و بحران ها در منطقه قدردانی می کنیم و ایران را آرام بخش منطقه می دانیم.
وزیر دفاع ارمنستان با استقبال از نقش آفرینی ایران برای حل مسئله قرباغ اظهار داشت:ما معتقدیم این موضوع راه حل نظامی ندارد.
ویگن سرکیسیان در پایان تأکید کرد: ما هم با مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم کاملاً موافق هستیم و آماده همکاری در این زمینه می باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала