درهای طلاکاری شده حرم امامین عسکریین (ع) آماده ارسال به عراق

© Fotolia / Ded Pixto ایران 13 تن طلای خود را از آفریقای جنوبی بازگرداند
ایران 13 تن طلای خود را از آفریقای جنوبی بازگرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیت استان اصفهان گفت: ۴ در مطلای حرم امامین عسکریین علیهم السلام که به‌دست هنرمندان این استان ساخته شده، آماده ارسال به سامراء است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر- مصطفی نوریان با بیان اینکه حدود ۵۰ هنرمند در رشته‌های نجاری، میناکاری، خوشنویسی، طلاکاری، معرق و قلمزنی در ساخت این درها مشارکت داشتند گفتند: طراح این آثار نفیس، پرویز اسکندرپور خرمی است.

نوریان با بیان اینکه این درها از جنس چوب ساج، انار و گردو می‌باشد، افزود: از مقادیری طلا و مس نیز برای تزئیین درها استفاده شده است.

به گفته وی، این درها هرکدام در ابعاد یک متر و۲۱ در دو متر و۲۰ سانتی متر طراحی و ساخته شده و قرار است در ورودی‌های حرم امامین عسکریین علیهم السلام نصب شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیت استان اصفهان با بیان اینکه در انتظار اعلام زمان انتقال و نصب از سوی مسئولان هستیم گفت: به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، مضامینی برگرفته شده از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و اسماءالله و در قسمت بالای هر کدام از درها صلوات بر محمد و آل محمد طراحی و حک شده است.

وی یاد آور شد: پیش از این نیز چند اثر نفیس همچون درهای حرم امام حسین(ع)، کتیبه‌های قتلگاه، روپوش مضجع امام حسین(ع)، امامین جوادین(ع) و حضرت مسلم ابن عقیل و…در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان ساخته و به اعتاب مقدسه اهدا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала