جنگ آمریکایی ها با زنان القاعده در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisجنگ آمریکایی ها با زنان القاعده در یمن
جنگ آمریکایی ها با زنان القاعده در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون خبر داد که در عملیات اخیر آمریکا در یکلای یمن ، تعدادی از زنان القاعده حضور داشتند.

به گزارش اسپوتنیک از ایسنا و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درخصوص عملیات زمینی اخیر نیروهای ویژه آمریکا علیه القاعده در منطقه "یکلا" یمن اطلاع داد: نیروهای ویژه پنتاگون در این عملیات که روز یکشنبه انجام شد، با تعدادی از زنان عضو القاعده درگیر شدند.
دیویس گفت: تعداد زیادی زن مسلح در این درگیری در کنار سایر نیروهای القاعده حضور داشتند.
وی خاطر نشان کرد: ما شاهد بودیم که آنها خود را به پایگاه‌هایی که از پیش آماده شده بودند، رساندند و به نظر می‌رسد که آنها برای ورود به درگیری با ما از قبل آموزش دیده بودند.
نیروهای ویژه آمریکایی روز یکشنبه عملیات زمینی گسترده‌ای را علیه یک پایگاه القاعده در منطقه یکلا در یمن آغاز کردند که طی آن یک نیروی آمریکایی کشته شد. همچنین ۴۱ عضو القاعده از جمله چند زن نیز کشته شدند.
پنتاگون هنوز به خبرهای مربوط به کشته شدن تعدادی کودک در این عملیات واکنش نشان نداده و تنها اعلام کرد که نتایج عملیات در حال بررسی است.
سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: ماموریت نیروهای ارتش آمریکا در یمن کنترل موقعیت نیروهای القاعده پس از طردشان از مناطق ساحلی المکلا و عدن است.
دیویس در پایان گفت: دولت فعلی آمریکا آغاز این حمله را تایید کرد اما مقدمات اجرای این عملیات از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و نباید اجرای عملیات مذکور در دوره ریاست جمهوری جدید آمریکا را دارای معنای خاصی قلمداد کرد، در واقع دلایلی عملیاتی اقتضا می‌کرد که این عملیات نه دو هفته قبل که باراک اوباما هنوز در قدرت بود بلکه روز یکشنبه اجرا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала