ترامپ ، سرپرست وزارت دادگستری را برکنار کرد

© AP Photo / Alex BrandonПрезидент США Дональд Трамп во время телефонного разговора в Овальном кабинете Белого Дома
Президент США Дональд Трамп во время телефонного разговора в Овальном кабинете Белого Дома - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، سلی ییتز ، وزیر موقت دادگستری آمریکا را به خاطر سرپیچی از دستور اخیر در زمینه ی مهاجرت اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،کاخ سفید در بیانیه‌ای آورده است: سلی ییتز ضمن خودداری از اجرای دستور قانونی با هدف حفاظت از شهروندان ایالات متحده به وزارت دادگستری خیانت کرده است.
در این بیانیه ذکر شده است: وقت آن رسیده که در مورد حفاظت از کشور جدیت داشته باشیم. بررسی شدیدتر و سخت گیرانه تر سابقه ی افرادی که از این هفت کشور خطرناک به آمریکا سفر می‌کنند، اقدامی معقول و لازم برای حفاظت از کشور است.
سلی ییتز که به طور موقت وزارت دادگستری آمریکا را اداره می‌کرد، پیشتر به وکلای این وزارتخانه دستور داده بود که از دستور اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد منع ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا دفاع نکنند.
او که توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا منصوب شده بود، در یادداشتی نوشت که مطمئن نیست دستور ترامپ قانونی باشد و شاید دفاع از آن با وظیفه دادگستری در خصوص اجرای عدالت در هر شرایطی همخوانی نداشته باشد.
ییتز معاون وزارت دادگستری بود اما پس از پایان کار لورتا لینچ، وزیر دادگستری باراک اوباما، موقتا مسئول اداره آن شد تا صلاحیت جف سشنز، نامزد دونالد ترامپ برای تصدی این وزارتخانه، در سنا تایید شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала