نظرسنجى اسپوتنيك: نظرات اروپايى ها و آمريكايى ها درباره ناتو

© AP Photo / Virginia MayoNATO and US flags wave in the wind outside NATO headquarters in Brussels. (File)
NATO and US flags wave in the wind outside NATO headquarters in Brussels. (File) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نظرسنجى اسپوتنيك، در حالى كه اكثر اروپايى ها بر اين عقيده هستند كه اتحاديه اروپا براى دفاع از تهديدات خارجى به آمريكا و ناتو نيازمند است، اما با اين نظر فقط ٤٨٪‏ آمريكايى ها موافق هستند.

нато_трамп - اسپوتنیک ایران
ناتو- سازمان کهنه و قدیمی است؟
اين نظرسنجى توسط كمپانى Ifop براى خبرگزارى و راديو اسپوتنيك انجام شده است.
در ميان شهروندان اروپا، بيش از همه لهستانى ها(٦٥٪‏)، ايتاليايى ها(٦٥٪‏) و آلمانى ها(٦٣٪‏) بر اين عقیده هستند كه اتحاديه اروپا براى دفاع از تهديدات به كمك آمريكا و ناتو نياز دارد. در اسپانيا اين ميزان به ٥٦٪‏ رسيده. در انگلستان فقط ٥٤٪‏ و در فرانسه ٥٣٪‏ مردم به اين موضوع اعتقاد دارند. سهم كسانى كه در توانايى هاى اروپا در دفاع از خود شكى ندارند در فرانسه ٣٠٪‏, اسپانيا ٣٣٪‏ و در آمريكا ٣١٪‏ ميباشد.
به طور كلى اكثرا افراد زير ٥٠ سال و حامى حزب چپگرا بر اين عقيده هستند كه اروپا در ايجاد امنيت و دفاع از خود به ناتو و آمريكا نيازمند نیست. در تمام كشورها به غير از لهستان، اينها افرادى هستند با تحصيلات عالى، درآمد بالا و وضعيت اجتماعى مناسب.
مسئله مؤثر بودن ناتو براى اروپا زمانى مطرح شد كه ترامپ رييس جمهور آمريكا ناتو را سازمانى مهم اما "منسوخ شده" خواند و خواستار بازسازى ساختارى در آن شد.

© Sputnikچند درصد از اروپاییان و آمریکایی ها معتقدند که اروپا برای دفاع در مقابل تهدیدات خارجی به ناتو و آمریکا احتیاج دارد؟
چند درصد از اروپاییان و آمریکایی ها معتقدند که اروپا برای دفاع در مقابل تهدیدات خارجی به ناتو و آمریکا احتیاج دارد؟ - اسپوتنیک ایران
چند درصد از اروپاییان و آمریکایی ها معتقدند که اروپا برای دفاع در مقابل تهدیدات خارجی به ناتو و آمریکا احتیاج دارد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала