گزارش و تحلیل

ایران در فهرست خطر تروریستی

© Flickr / sipoوزارت امورخارجه ایران
وزارت امورخارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در فهرست کشورهای دارای خطر تروریستی برای آمریکا قرار گرفت.

 روز جمعه،  دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا  فرمانی در دفاع از آمریکا در مقابل تروریسم  به امضا رساند  که  مانع از ورود  اسلام گرایان  افراطی به کشور خواهد شد.

Президент США Дональд Трамп после принятия присяги в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بهترین روش مقابله با ترامپ
این  سند از جمله  پذیرش پناهجویان  از کشور سوریه — برای مدت نامعلوم —  و از دیگر کشورها به مدت 120 روز را در نظر می گیرد. مطابق با فرمان دیگری، ورود  شهروندان از کشورهای  « نگران کننده» — بر طبق اطلاعات رسانه ها — سوریه، ایران، عراق، لیبی، سومالی ، سودان و یمن-  به مدت 90 روز  ممنوع  شده است.

 ایران  که  در فهرست  کشورهای « دارای خطر تروریستی»  گنجانده شد،  فورا  نسبت به  این برخورد ایالات متحده واکنش نشان داد.  جولیو  هاآس  سفیر  سوئیس  که  نماینده  منافع  آمریکا در تهران است  به وزارت امور خارجه ایران احضار گشت و در ارتباط با  فرمان  دونالد ترامپ رئیس جمهور  آمریکا در خصوص  ممنوعیت  ورود شهروندان ایران به آمریکا، اعتراض شد.

به عقیده  کارشناسان  ایرانی « اسپوتنیک»،  ترامپ احتمالا  این فرمان را تحت فشار  امضا کرده است.  حسن هانی زاده تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسایل خاور میانه و جهان عرب، سردبیر پیشین خبرگزاری مهرنیوز در مصاحبه با « اسپوتنیک پرشین» در این خصوص اظهار نظر کرد.

سجاد طائری ، تحلیل گر سیاسی شبکه اطلاعاتی — تحلیلی ایرانی از اینکه شهروندان  عربستان سعودی در این فهرست شامل نشدند تعجب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала