حمایت وزیر خارجه استرالیا از سیاست مهاجرتی ترامپ

© AFP 2023 / Saeed KhanГлава МИД Австралии Джули Бишоп в Сиднее
Глава МИД Австралии Джули Бишоп в Сиднее - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه کانادا اظهار کرد که دولت استرالیا از سیاست های دونالد ترامپ در امور مهاجرتی و اقدامات وی برای تامین امنیت در مرزها حمایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جولی بیشوپ وزیر امور خارجه کانادا اظهار کرد که دولت استرالیا از سیاست های دونالد ترامپ در امور مهاجرتی و اقدامات وی برای تامین امنیت در مرزها حمایت کرده است.

طی هفته گذشته ترامپ فرمانی را تحت عنوان «دفاع از کشور در مقابل ورود تروریست های خارجی» به امضاء رساند که بر اساس آن ورود شهروندان هفت کشور (ایران، عراق، یمن، لیبی، سوریه، سومالی و سودان) به مدت 90 روز به این کشور ممنوع شده است و علاوه بر این، ورود پناهجویان به هر صورت در مدت 120 روز ممنوع است. پناهجویان سوری تا مدت نامعلوم اجازه ورود به این کشور را ندارند.

وزیر امور خارجه استرالیا ضمن حضور در لس آنجلس گفت: «من اطمینان دارم که دولت استرالیا و ایالات متحده امریکا به حمایت از یکدیگر برای تامین ضمنانت امنیتی و اجرای سیاست های مهاجرتی و همچنین حفاظت از مرزها ادامه خواهند داد».

وی همچنین گفت که استرالیا با دستگاه ریاست جمهوری امریکا همکاری تنگاتنگ داشته و مایل از ورود شهروندانش را به امریکا هماهنگ کند.

استرالیا سیاست سختگیرانه ای در قبال پناهجویان حاضر در قلمروی کشورش اعمال کرده است. زمانی که پناهجویان به مرزهای ساحلی این کشور می رسند، مقامات کشور اجازه اقامت به آنها نمی دهند. طبق قاعده آنها را دیپورت کرده و یا به دولت کارلیک در یکی از جزایر اقیانوسیه انتقال می دهند ویا به جزیره مانوس در گینه نو می فرستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала