روند مثبت گفتگوهای پوتین و ترامپ در جهت بهبود روابط

© Sputnik / Vitaliy AnkovПразднование Дня Победы во Владивостоке
Празднование Дня Победы во Владивостоке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گفتگوهای رییس جمهور ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ همتای امریکایی او در روز شنبه حاکی از روند مثبت در مناسبات مسکو با واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، گفتگوهای رییس جمهور ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ همتای امریکایی او در روز شنبه حاکی از روند مثبت در مناسبات مسکو با واشنگتن است. جاناتان ساندرس سیاست پرداز و استاد دانشگاه ایالت نیویورک به این موضوع اشاره کرد.

به گفته وی، همانطور که اعلام شده بود در فاصله کمی بعد از گفتگوها، دو رهبر موضوعاتی از قبیل مبارزه مشترک علیه تروریسم، اوضاع در خاورمیانه، اوضاع حول برنامه هسته ای ایران، مشکل شبه جزیره کره و «ابعاد اصلی بحران در اوکراین» را به بحث و بررسی گذاشتند. سیاست پرداز امریکایی توجه را به فهرستی جلب می کند که در آن مسایل جدی تر بین امریکا و روسیه مطرح نشده است. وی می گوید: «در این جا کلمه کریمه به چشم نمی خورد». به اعتقاد وی، فقدان چنین موضوع مهمی شاید مثبت باشد، و شاید هم یک زنگ خطر باشد».

این کارشناس در ادامه می گوید: «چه چیز کم است؟ در اینجا صحبت از حملات سایبری در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیست». همانطور که او اشاره می کند موضوعات بحث برانگیز کار ماموران اطلاعاتی دو کشور نیز ذکر نشده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: «به نظر من این گفتگوها کاملا معمولی و دیپلماتیک است». به اعتقاد وی، این اواخر تن صدای دو کشور در گفتگوها تغییر کرده بود. سرد شدن روابط روسیه و امریکا یکی از مسایلی است که در چهار — پنج سال گذشته توجه را به خود جلب کرده است. گفتگوی اخیر دو رییس جمهور یک سیگنال مثبت بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала