واکنش روسای شرکت های بزرگ آمریکایی نسبت به فرمان جدید دونالد ترامپ علیه مهاجران

© AP Photo / Evan Vucciواکنش روسای شرکت های بزرگ آمریکایی نسبت به فرمان جدید دونالد ترامپ علیه مهاجران
واکنش روسای شرکت های بزرگ آمریکایی نسبت به فرمان جدید دونالد ترامپ علیه مهاجران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قانون جدیدی که برای منع ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به تصویب دولت جدید آمریکا رسید، با موجی از اعتراض ها و انتقادات شدید مواجه شده است.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از Mashable، تیم کوک مدیر عامل شرکت "اپل" در پیغامی با ابراز نگرانی در مورد این تصمیم اعلام کرد که اپل از قانون جدید مهاجرت حمایت نمی کند و از آن تبعیت نخواهد کرد.
وی در پیغامی به کارمندان شرکت اپل نوشت: "این قانون تاثیر عمیقی روی اپل و نیز روی تمامی جامعه آمریکا خواهد داشت. بدون وجود مهاجران اپل شکل نمی ‌گرفت و هیچ‌ کدام از نوآوری‌ها و موفقیت‌های امروز به‌ دست نمی ‌آمد".
کوک خاطر نشان کرد که او در واشنگتن دی سی صحبت هایی با مقامات رسمی داشت و نگرانی شدید خود را از وضع قانون جدید مهاجرت به آنها اعلام نمود.
او با اشاره به این که معتقد است تنوع و گوناگونی کارمندان قدرت اپل را افزایش میدهد، قول داد که بخش نیروی انسانی و تیم حقوقی و امنیتی این شرکت هر کاری از دستشان بر می آید، برای حمایت از این دسته کارمندان انجام خواهند داد.
تراویس کالانیک، رئیس "اوبر" خاطر نشان کرد که این فرمان ده ها تن از رانندگان این شرکت تاکسی رانی را در می گیرد و گفت: "این موضوع را با دونالد ترامپ و دیگر مقامات رسمی مطرح خواهم کرد".
رید هستنگز، رئیس شرکت سینمایی "نتفلیکس" در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ گفت که زمان "دفاع از ارزش‌های آمریکایی" فرا رسیده است.
جک دورسی، موسس و مدیر عامل "توییتر" اعلام کرد که معتقد است این قانون به اقتصاد آمریکا لطمه می زند.
پیش از این مارک زوکربرگ، مدیر عامل "فیس بوک" گفته بود که آمریکا ملت مهاجران و پناهندگان است و باید به این مسئله افتخار نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала