اولین گفتگوهای ترامپ و پوتین: رییس جمهور جدید، لحن جدید و امیدهای جدید

© REUTERS / Stevo Vasiljevicاولین گفتگوهای ترامپ و پوتین: رییس جمهور جدید، لحن جدید و امیدهای جدید
اولین گفتگوهای ترامپ و پوتین: رییس جمهور جدید، لحن جدید و امیدهای جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهور روسیه و امریکا روز شنبه اولین گفتگوهای تلفنی خود را بعد از مراسم تحلیف ترامپ انجام دادند.

در رهبر درباره طیف وسیعی از مسایل روز در مناسبات بین الملل و دوجانبه گفتگو کرده و تمایل خود را به انجام کارهای مشترک در حوزه ثبات و توسعه همکاری های سازنده و مبتنی بر حقوق برابر و سوددوجانبه مطرح کردند.

بخش عمده گفتگوهای دو رهبر به وضعیت حول سوریه و مبارزه با تروریسم اختصاص یافت.

در پیام کرملین گفته شده: «در این گفتگوها بر متحد ساختن تلاش ها برای مبارزه با تهدید اصلی یعنی تروریسم بین المللی تاکید شد. روسای جمهور خواستار هماهنگ کردن اقدامات روسیه و امریکا برای نابودی داعش و دیگر گروهک های تروریستی در سوریه هستند».

علاوه بر این روسای جمهور درباره وضعیت خاورمیانه، مناقشه عرب — اسراییل، ثبات استراتژیک و عدم انتشار آن، مسائل حول برنامه هسته ای ایران و شبه جزیره کره شمالی گفتگو کردند. در پیام کرملین همچنین گفته شده که پوتین و ترامپ بر اهمیت ازسرگیری روابط تجاری — اقتصادی دوجانبه بین محافل تجاری دو کشور که به توسعه پایدار مناسبات سیاسی نیز مساعدت می کند، تاکید کردند.

کاخ سفید امریکا تاکید می کند که این تماس مثبت گامی مهم در بهبود روابط میان ایالات متحده امریکا و روسیه است که مستلزم از سرگیری می باشد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала