دارندگان گرین کارت نیز مشمول ممنوعیت ورود به آمریکا می باشند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteدارندگان گرین کارت آمریکا نیز مشمول دستور ترامپ می باشند
دارندگان گرین کارت آمریکا نیز مشمول دستور ترامپ می باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دارندگان گرین کارت نیز مشمول دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر جلوگیری از ورود مهاجران هفت کشور مسلمان به ایالات متحده قرار می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، گیلیان کریستنسن گفت کسانی که گرین کارت یا کارت اقامت دائم در آمریکا را دارند، در زمان حاضر نمی توانند وارد این کشور شوند. ترامپ دستوری را امضا کرده است که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران از سفر به آمریکا منع می شوند. در همین حال، بلافاصله پس از اجرایی شدن دستور ترامپ،‌ تعدادی مهاجر در فرودگاه های آمریکا بازداشت شده اند.
تصمیم رئیس جمهوری آمریکا همچنین باعث سرگردانی مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند،‌ شده است. گرین کارت یا کارت سبز به کارتی گفته می‌شود که نشان دهنده اقامت دائم در آمریکا است.
گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا بدون استفاده از سایر مزیت‌های شهروندی آمریکا، نظیر حق رأی است.
دریافت این کارت از طریق کانال‌های خانوادگی، پناهندگی، شغلی و قرعه‌کشی امکان‌پذیر است. از دیگر شیوه های دریافت کارت سبز اثبات شهرت علمی یا ورزشی، مثلاً از طریق داشتن رکوردهای بین‌المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала