افزایش پدیده جشن طلاق در ایران (ویدئو، عکس)

© Fotolia / Jodie777پیشنهاد عجیب دادگاه تگزاس به یک اخلالگر
پیشنهاد عجیب دادگاه تگزاس به یک اخلالگر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها بالا رفتن آمار طلاق در ایران با حاشیه های بسیاری همراه است که یکی از آنها جشن طلاق می باشد.

مهمانی طلاق برای زوج آمریکایی ( عکس) - اسپوتنیک ایران
مهمانی طلاق برای زوج آمریکایی ( عکس)
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی جشنی در ایران و بیشتر در پایتخت آن تهران برگزار می شود که به جشن طلاق معروف است. این جشن یک نوع مراسم رسمی است که برای اعلام پایان یافتن یک ازدواج برپا می‌شود و بیان کننده مجرد شدن دوباره برگزار کننده مراسم می باشد. این مراسم می تواند به طرق گوناگون برگزار ‌شود. بانی این مراسم می تواند خانم و یا آقا باشد. در این مراسم یک یا هر دو طرف می‌توانند حضور داشته باشند و با شادی و صلح از هم خداحافظی کنند. از قسمت های جالب این مراسم تابوت حلقه ازدواج می باشد. در این مراسم همانند مراسم عروسی می تواند کیک سرو شود که به کیک طلاق معروف است. شام و موزیک همانند جشن عروسی وجود دارد. این مراسم که اصل و ریشه ای ندارد و چندی است در تهران بسیار مد شده است انتقادات فراوانی را بدنبال دارد. با نگاهی به تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، می توان شاهد چگونگی برپایی این مراسم بود که اغلب از سوی قشر مفرح جامعه صورت می گیرد.

حتی برخی از زوج های خلاق برای جدایی، کارت های دعوت جشن طلاق برای میهمان تعبیه می کنند.


واکنش کاربران اینترنت به این موضوع کاملا متفاوت است. برخی آن را محکوم و برخی نشانی از تغییر ارزش های جامعه و خانواده می دانند.
جالب است بدانید که در ژاپن نیز این مراسم برگزار می شود. در ژاپن زن با پوشیدن لباس ویژه جشن طلاق به همراه همسرش با شکستن حلقه ازدواج خود، به پیوند زناشویی پایان می دهند و این پایان را در مراسم رسما اعلام می کنند. در پایان مراسم نیز مانند جشن عروسی از میهمانان پذیرایی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала