گزارش و تحلیل

خودروهای پرنده

© AFP 2023 / Angelo Merendinoخودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد پژوهش های پیشرفته روسیه خودروی پرنده خواهد ساخت.

یان چیبیسوف  مشاور  ارشد  بخش مطالعات فیزیک — فنی بنیاد  پژوهش های پیشرفته روسیه اعلام نمود که  بنیاد قصد دارد  « خودروی پرنده» ای بسازد که قادر باشد بطور عمودی پرواز و در محل ناهموار فرود آید.

وی  در دیدار با مهندسان  کارخانه های تولید کننده گفت: « ما نیاز به « خودروی پرنده» داریم که قابل دسترسی  و هدایت باشد.  منظور دستگاه پرنده ای است که  مانند  یک وسیله نقلیه و خودرو  باشد و بتوان آن را هدایت کرد.  تا کنون فرق زیادی بین  خلبان و  راننده خودرو وجود دارد.   حذف تفاوت بین  کار  خلبان و راننده ، مهمترین وظیفه ماست.

به گفته وی  از این وسیله نقلیه پرنده برای حمل و نقل بار و مسافر از 100 تا  هزار کیلوگرم استفاده خواهد شد.  اما این وسیله نقلیه مانند پهپاد نخواهد بود  و از سیستم هدایت  خودرو برخوردار خواهد بود، بطور عموی  پرواز و  بر باندی  به مساحت 50 در 50  متر فرود خواهد آمد. از این وسیله نقلیه برای  عملیات امداد استفاده خواهد شد.

انتخاب  پیشنهادات برای   معرفی بهترین  وسیله نقلیه پرنده  که بتواند بطور عمودی و یا از  کوتاه ترین باند پرواز کند  و بر آن فرود آید  تا 28 آوریل  سال 2017 میلادی  ادامه خواهد  داشت. برنده کنکور  مطابق با قراردادی که با بنیاد به امضا خواهد رساند به اجرای  طرح  خود با استفاده از سرمایه بنیاد خواهد پرداخت. حجم سرمایه گذاری برای پروژه هوایی  تا 3 میلیون  روبل به مدت تا 12 ماه خواهد بود».

بنیاد پژوهش ها و مطالعات پیشرفته  در سال 2012 میلادی برای کاربرد  تحقیقات و  طرح های علمی  به نفع دفاع و  امنیت کشور تأسیس شد.  فعالیت این بنیاد در سه جهت اصلی  جریان دارد — شیمی — زیست شناسی- طب و  فیزیک — فنی و انفورماتیک.  اواخر سال 2015 میلادی، مرکز ملی رشد و تکامل  فناوری و  عناصر بنیادی  فناوری ربات در چارچوب بنیاد پژوهش های  پیشرفته  تأسیس شد.  هم اکنون این بنیاد روی بیش از  50 پروژه کار می کند که برای اجرای آن ها  بیش از 40 آزمایشگاه  در دانشگاه های پیشرفته و انستیتوهای علمی — تحقیقاتی  و  کارخانه های وزارت دفاع  ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала