رسانه از کاهش نقش آمریکا در سازمان ملل در نتیجه فرمان های آتی ترامپ با خبر شد

© Sputnik / Sergey Guneevسفیر هندی تبار آمریکا در سازمان ملل ،ایران ستیز است
سفیر هندی تبار آمریکا در سازمان ملل ،ایران ستیز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تدوین فرمان هایی است که ممکن است باعث کاهش شدید نقش ایالت متحده در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی شود. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اسنادی اطلاع داده که به دست این روزنامه رسیده است.

یکی از فرمان ها کاهش حق عضویت ها و کمک های مالی آمریکا به همه موسسات سازمان ملل و دیگر سازمان ها در صورت واگذاری مقام عضویت کامل به تشکیلات خودگردان فلسطین یا سازمان آزادی بخش فلسطین را در نظر می گیرد. همچنین کمک مالی به همه حامیان برنامه لغو تحریم ها علیه ایران و کره شمالی یا هرگونه فعالیت برای دور زدن این تحریم ها قطع خواهد شد.
علاوه بر این کمک مالی به هر سازمانی که "تحت کنترل یا نفوذ قابل توجه هر کشور حامی تروریسم قرار داشته " و یا متهم به تعقیب و آزار اقلیت ها با دیگر موارد نقض سیستماتیک حقوق بشر باشد، کاهش خواهد یافت.
نیویورک تایمز می نویسد در صورت امضای این فرمان از سوی ترامپ، کمک های مالی آمریکا به سازمان های بین المللی 40 درصد کاهش یافته و در نتیجه فعالیت موسسات سازمان ملل متحد که هر سال میلیاردها دلار پول از ایالات متحده دریافت می کنند، به شدت محدود خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала