سفیر هندی تبار آمریکا در سازمان ملل ،ایران ستیز است

© Sputnik / Sergey Guneevسفیر هندی تبار آمریکا در سازمان ملل ،ایران ستیز است
سفیر هندی تبار آمریکا در سازمان ملل ،ایران ستیز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل ، زنی هندی تبار است که در گذشته مخالف جدی توافق هسته ای بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیکی هیلی، سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل است که جانشین سامانتا پاور خواهد شد.
«نیکی هیلی» که مجلس سنا بامداد چهارشنبه صلاحیتش برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را تأیید کرد اصالتاً هندی تبار است و از سال 2011 تا ژانویه 2017 فرماندار کارولینای جنوبی بود.
وی در زمان انجام مذاکرات هسته‌ای و پس از توافق برجام، انتقادهای تندی علیه آن مطرح کرد.
«هیلی» یکی از 14 فرمانداری بود که در نامه‌ای سرگشاده مخالفت خود را با «برجام» اعلام کرده و صراحتا بیان داشت که تحریم‌های ایالتی علیه ایران را به رغم این توافق، حفظ خواهد کرد.
سفیر جدید آمریکا در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا هم برجام را «اشتباهی بزرگ» و «مایه ناامیدی» توصیف کرد وافزود که این توافق به افزایش تهدیدها منجر می شود.
هیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موافق خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است گفت اقدام مفیدتر این است که واشنگتن تبعیت ایران به آن را مورد بررسی قرار دهد. او همچنین خواستار اجرای قاطعانه تحریم‌ها علیه ایران شد.
سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل، رویکردهای تندی هم در حمایت از رژیم صهیونیستی دارد. وی وعده داده در سمت جدیدش، با آنچه به ادعای وی، رویکرد ضد اسرائیلی سازمان ملل است، مقابله کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала