عنصر مرگ آور

© Photo / Jeremy Hockinمسواک و خمیردندان
مسواک و خمیردندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در خمیر دندان و آدامس عنصر مرگ آور کشف شد.

به گزارش « اسپوتنیک»  به نقل از The Independent، متخصصان گوارش از فرانسه و لوکزامبورگ  در باره رنگینه خوراکی  دی اکسید تیتان E171 هشدار دادند که  در اکثر  خمیر دندان ها و آدامس ها وجود دارد.  تحقیقات مربوطه در  مجله Scientific Reports منتشر شده است.

دی اکسید تیتان می تواند  باعث تحریک غدد سرطانی شود.  متخصصان طی  آزمایشاتی که  با موش ها انجام شد به این نتیجه رسیدند. در موش هایی که طی 100 روز  آب حاوی دی اکسید تیتان نوشیدند — پودر مشابه مورد استفاده انسان —  40 بار بیشتر  بیماری های سرطانی دستگاه گوارش  مشاهده شد.

ترکیب دی اکسید تیتان  یکی از اصلی ترین  محصولات  صنعت تیتانی است.  در غذا به عنوان سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد.  اغلب از آن  در  شیرینیجات، بیسکویت ها و آدامس و  خمیر دندان و کرم های ضد آفتاب   استفاده می کنند.

متخصصان از انجام نتیجه گیری  در این خصوص که آیا انسان نیز با  این ریسک مواجه می شود خودداری ورزیدند اما  آن را نفی نکردند.  بدین منظور، مقامات فرانسه  تصمیم گرفتند  تحقیقات بزرگ مقیاسی در خصوص  امنیت و صلاحیت استفاده از دی اکسید تیتان در  صنعت غذایی  به انجام برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала