دو ایرانی حامی برجام ۳۶ بار به کاخ سفید رفته اند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisدو ایرانی حامی برجام ۳۶ بار به کاخ سفید رفته اند
دو ایرانی حامی برجام ۳۶ بار به کاخ سفید رفته اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو ایرانی ساکن آمریکا تقریبا ۳۶ بار طی ریاست جمهوری باراک اوباما به کاخ سفید رفته اند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن فری بیکن اطلاع داد: طبق فهرست اسامی بازدیدکنندگان کاخ سفید دو حامی بلند پایه دولت ایران بیش از 30 بار در کاخ سفید با مقامات ارشد آمریکایی در دولت اوباما دیدار داشته و درباره راهکارهای دیپلماتیک میان دو طرف با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.
یکی از دیپلماتهای سابق دولت ایران حداقل 3 بار به کاخ سفید رفته و تریتا پارسی، یک فعال حامی ایران که مدتهاست به رابطه با دولت ایران متهم است 33 بار با مقامات دولت اوباما دیدار داشته است.
یک منبع آگاه به محتوای این جلسات به واشنگتن فری بیکن گفت که این دو فرد به ارائه روایت درباره ایران به کاخ سفید کمک کردند که در نهایت به امضاء توافق هسته‌ای منجر شد.
طبق فهرست موجود موسویان، دیپلمات ایرانی با رابرت مالی، یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید ملاقات داشت که از مشاوران اوباما در مسائل مربوط به خاورمیانه و داعش بود.
از طرف دیگر تریتا پارسی که رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا به شمار می‌رود و رابطه نزدیکی با دولت اوباما داشت با مقامات مختلف دولت سابق آمریکا در جریان ده‌ها بازدید خود از کاخ سفید گفتگو کرده است. وی با بن رودز، مشاور اوباما، مالی و کالین کال، مشاور امنیت ملی جو بایدن دیدار کرد. وی همچنین با مدیر شورای امنیت ملی کاخ سفید، مدیر ارشد این شورا و مقامات دیگر آن گفتگو داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала