عدم حمایت ائتلاف بین المللی از عملیات ترکیه در شمال سوریه

© AFP 2023 / George OurfalianВоенные сирийской правительственной армии на боевых позициях на подступах города Эль-Баб
Военные сирийской правительственной армии на боевых позициях на подступах города Эль-Баб - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا علیه گروهک تکفیری داعش از نیروهای هوایی ترکیه در شمال سوریه در منطقه الباب حمایت های لازم را به عمل نیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، نعمان کورتولموش نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا علیه گروهک تکفیری داعش از نیروهای هوایی ترکیه در شمال سوریه در منطقه الباب حمایت های لازم را به عمل نیاورد.

وی در گفتگو با خبرگزاری آنادولو اظهار کرد: «خیلی متاسفیم که نیروهای ائتلافی از عملیات الباب حمایت های لازم را به عمل نیاوردند. من علنا در این باره صحبت می کنم».

وی همچنین گفت که ترکیه قصد ندارد بعد از آزاد سازی شهر الباب از وجود داعش این شهر را به نیروهای ارتش سوریه تحویل دهد. به گفته وی، ترکیه این عملیات را برای تحویل شهر به حکومت سوریه انجام نمی دهد. از همان اول ما گفته بودیم که عملیات را برای تقویت امنیت خود و از بین تهدید و خطرات در مناطق جنوبی مرزهای کشور انجام می دهیم.

ارتش ترکیه روز 24 اوت عملیات «سپر فرات» را علیه گروهک تروریستی «داعش» انجام دادند. در این عملیات نیروهای معارض سوری شهر مرزی جرابلس واقع در شمال سوریه را گرفتند و در حال حاضر به شهر الباب حملاتی را انجام داده اند.

پیشتر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفته بود که هدف از انجام این عملیات پاکسازی مناطق تا 5 هزار کیلومتر مربع و تشکیل پایگاه امن برای استقرار پناهجویان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала