استقرار موشک های بالستیک قاره پیمای چین

© AP Photo / Zha ChunmingМоряки китайских ВМС на борту ракетного эсминца Хэфэй во время военных учений в водах близ острова Хайнань в Южно-Китайском море
Моряки китайских ВМС на борту ракетного эсминца Хэфэй во время военных учений в водах близ острова Хайнань в Южно-Китайском море - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخبار مربوط به استقرار موشک های بالستیک قاره پیمای چین Dongfeng-41 در منطقه مرزی این کشور با روسیه باعث بالارفتن اعتبار و جایگاه این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، اخبار مربوط به استقرار موشک های بالستیک قاره پیمای چین Dongfeng-41 در منطقه مرزی این کشور با روسیه باعث بالارفتن اعتبار و جایگاه این کشور شد.

در منابع خبری گفته شده که استقرار این موشک ها به معنای تایید نظریه تهدید از سوی چین نیست، بلکه اعتبار این کشور را در عرصه جهانی بالاتر بده است. در اخبار رسانه ها مبنی بر استقرار این موشک ها تصاویری از موشک مدل Dongfeng-41 با شعاع مانور 14 هزار کیلومتر منتشر شده است.

روزنامه گلوبال تایمز می نویسد که موضوع Dongfeng-41 در دنیا پیوسته محبوبیت بیشتری پیدا می کند، اما هنوز اطلاعات موثقی مبنی بر وجود این موشک ها در نیروهای مسلح چین وجود ندارد. برخی رسانه ها چین را متهم به نمایش مغرضانه Dongfeng-41 می کنند و آن را با مراسم تحلیف رییس جمهور ترامپ ارتباط می دهند.

این نشریات می نویسند که امکانات هسته ای چین به قدری قوی است که هیچ کشوری در دنیا جرات شروع جنگ و درگیری با چین را ندراد و در چنین شرایط چین آماده هرگونه تحریک است.

چین این اواخر خواهان درگیری مسلحانه با امریکا است، اما ظرفیت هسته ای این کشور باید توان مقابله با ایالات متحده امریکا را داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала