نقض آتش بس از سوی نیروهای دولتی سوریه

© AFP 2023 / StringerВоенный пропускной пункт в долине Вади-Барада к западу от Дамаска
Военный пропускной пункт в долине Вади-Барада к западу от Дамаска - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس خبری «آنادول» ترکیه از منابع خبری نقل می کند که نیروهای بشار اسد رژیم آتش بس را نقض می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری «آنادول» ترکیه از منابع خبری نقل می کند که نیروهای بشار اسد رژیم آتش بس را نقض می کنند. این خبرگزاری در ادامه می نویسد: «در روزهایی که مذاکرات برای حل و فصل مشکلات داخلی سوریه در آستانه ادامه دارد، رژیم بشار اسد و طرفدارانش رژیم آتش بس را نقض می کنند. به گزارش منابع مختلف خبری، گروهی از مزدوران به مواضع تحت کنترل معارضین در غوطه شرقی و جبار در استان دمشق را مورد حمله قرار داده اند. این خبرگزاری تاکید می کند که نیروهای دولتی از هوا به مناطق جنوبی دمشق و حوالی شهر حما، آنادان و مناطق شمال غرب دمشق حمله کرده اند».

علاوه بر این در مناطق کوهستان کورت واقع در استان الاذقیه نیز حملاتی ثبت شده است. گفتنی است که روز دوشنبه وزارت دفاع روسیه خبر داده بود که روزهای 22 و 23 ژانویه «بخشی از نمایندگان روسیه در کمیسیون مشترک روسیه — ترکیه برای حل و فصل مساله نقض توافقنامه واحد، در عرض یک شبانه روز 9 مورد تخلف در استان های حما و لاذقیه ثبت کرده اند.

از طرف نمایندگان ترک هیچ موردی گزارش نشده است.

روز دوشنبه در آستانه مذاکرات نمایندگان دولت و معارضین سوری آغاز شد. در این مذاکرات که به پیشنهاد آنکارا و مسکو برپا شده است، هیات هایی از روسیه، ایران و ترکیه و همچنین استفان د میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حضور دارند. هیات امریکا نیز به عنوان ناظر مذاکرات در نشست قزاقستان حاضر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала