حمایت های مردمی حادثه پلاسکو و واکنش کاربران اینترنت

© Photo / Soheil Ghanbarzadehآتش نشان در محل حادثه
آتش نشان در محل حادثه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اکثر موارد هنگامکی یک حادثه گریبانگیر مردم سرزمینی می شود، بسیاری از مردم آن منطقه تلاش می کنند تا هر آنچه در توان دارند برای بهبود اوضاع به کار ببرند.

به گزارش اسپوتنیک، در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو که چند روز پیش به وقوع پیوست، مردم بسیاری برای کمک شتافته و یا ابراز آمادگی کرده اند. برخی با درست کردن غذا در ضروف یکبار مصرف، برخی با درست کردن ساندویچ، برخی با در اختیار قرار دادن تجهیزان و ماشین آلات سنگین و برخی دیگر با دعا و غیره در تلاشند تا از هر آنچه در توان دارند برای کمک به عوامل نجات و بازماندگان حادثه بکنند.


برای مثال تصویری در فضای اینترنت منتشر شده است که در آن، کسبه بازار کویتی ها که در مجاور پلاسکو قرار دارد، به مغازه دارهای حادثه دیده پلاسکو اعلام کردند که برای فروش اجناس خود و عدم تحمل ضرر بیشتر حاضرند قسمتی از مغازه های خود را در اختیار آنان قرار دهند.

برخی به نشانه تلاش بی منت مامورین آتش نشانی به آنها شاخه های گل اهدا می کنند.

دیگر کاربران با انتشار شعار " ایرانی‌ام، ایرانی می‌پوشم!" از مردم درخواست کردند که امسال به احترام خسارت دیدگان پلاسکو، اجناس ایرانی خریداری کنیم.


ولی جنجال هایی در میان کاربران اینترنتی بر سر موضوع این که آیا واقعا به کمک های نقدی مردمی نیز نیاز است و دولت نمی تواند پاسخگوی نیازهای مادی آسیب دیدگان حادثه پلاسکو باشد، نیز بوجود آمده است.
در این رابطه اعلام شماره حساب اتاق اصناف برای کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو، واکنش های متفاوتی را از سوی کاربران دربر داشت.
یکی از کاربران با اعتراض در این رابطه نوشت: " خوب حساب هم اعلام شد برای کمکِ مردمی! آخه مگه زلزله شده؟مگه جنگه؟مگه اینجا اتیوپیه؟اینهمه بیمه و شهرداری و ‌وزارتخونه چیکاره‌ان؟"

کاربری دیگر نیز با انتشار توئیت رئیس جمهور ایران در رابطه با رسیدگی به وضعیت پلاسکو نوشت: " آقای روحانی به وزیر کشور گفتن خسارت آسیب‌دیدگان جبران بشه، پس چرا انقدر شماره حساب برای کمک‌های مردمی اعلام میشه؟"

تحلیل عکس العمل کاربران ایرانی در فضای مجازی نسبت به حادثه پلاسکو نشان داد که اکثر مردم ایران در شهرهای مختلف این کشور از قربانیان، عوامل نجات، بازماندگان، متضرران و خسارت و آسیب ‌دیدگان این حادثه حمایت و همدردی کرده و برای کمک داوطلبانه ابراز آمادگی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала