حضور پانزده گروه اپوزیسیون سوریه در مذاکرات آستانه

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiДворец Президента "Ак орда" в Астане
Дворец Президента Ак орда в Астане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«هیچ یک از این افراد مسئولیت تمام گروه های اپوزیسیون را بر عهده ندارد».

به گزارش اسپوتنیک، رومان واسیلنکو معاون وزیر امور خارجه قزاقستان اظهار کرد که در حدود 15 گروه از نیروهای اپوزیسیون سوریه بدون سرپرست هیات در مذاکرات آستانه حول اختلافات سوریه حضور دارند.

وی در ادامه گفت: «هیچ یک از این افراد مسئولیت تمام گروه های اپوزیسیون را بر عهده ندارد».

دیدار بین المللی حل و فصل مشکلات سوریه در آستانه روز 23 ژانویه ساعت 13:00 به وقت محلی (ساعت 10 و 30 به وقت تهران) آغاز می شود و انتظار می رود که دو روز به طول بینجامد. در پایتخت قزاقستان هیات هایی از روسیه، ترکیه، ایران و همچنین استفان د میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حضور دارند. به گفته وزارت امور خارجه قزاقستان، مذاکرات در هتل ریکسوس پرزیدنت آستانه برگزار می شود. در پیام وزارت امور خارجه همچنین گفته شده که مذاکرات به صورت غیر علنی خواهد بود.

واسیلنکو همچنین توضیح داد: «در اینجا حدود 15 گروه از اپوزیسیون سوریه حضور دارند. این گروه ها سازمان هایی هستند که اواخر ماه دسامبر با حضور فعال روسیه و ترکیه به رژیم آتش بس پیوستند. تا جایی که من می دانم هیچ سرپرستی برای اپوزیسیون مسلح سوریه مشخص نشده است، اما نمایندگانی از گروه های خاص حضور دارند که از جمله آنها می توان به آقای آلوش از سازمان جیش الاسلام اشاره کرد. تمامی این گروه ها خود و مواضعشان را معرفی می کنند.

روز دوشنبه فرمت جدیدی از مذاکرات برای حل و فصل درگیری های سوریه آغاز می شود که با حضور طرفین درگیری در سوریه است. طبق برنامه، مذاکرات یک شبانه روز دیگر به پایان می رسد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала