افشای شکست بریتانیا در آزمایش یک موشک بالستیک

© Photo / Public Domainافشای شکست بریتانیا در آزمایش یک موشک بالستیک
افشای شکست بریتانیا در آزمایش یک موشک بالستیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "ساندی تایمز" گزارش می دهد دولت بریتانیا در ژوئن سال 2016 آزمایش ناموفق موشک بالستیک هسته ای را که از مسیر خود خارج شده و به سواحل آمریکا اصابت کرد، لاپوشانی کرده است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع ارشد در نیروی دریایی این کشور می نویسد: "شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک غیر مسلح Trident II D5 از زیردریایی "ونجنس"، یکی از چهار زیردریایی اتمی بریتانیا در سواحل فلوریدا در ژوئن سال 2016 با اختلال مواجه شد".
بر اساس این گزارش، احتمالا موشک از مسیر خودش خارج شده و در مسیری پیشبینی نشده به خاک آمریکا اصابت کرد.
دلیل ناموفق بودن این شلیک فاش نمی شود.
گفته می شود شلیک موشک تریدنت برای اولین بار در چهار سال گذشته بوده و اندکی پیش از روی کار آمدن ترزا می به عنوان نخست ‌وزیر بریتانیا و پس از رای این کشور به خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفت.
به گزارش "ساندی تایمز"، ترزا می پس از نخست وزیری و زمانی که پارلمان را به اختصاص 40 میلیارد پوند جهت پیشبرد برنامه زیردریایی‌های اتمی این کشور ترغیب می کرده،‌ هیچ اشاره ای به این آزمایش ناموفق نکرد.
به دنبال انتشار گزارش "ساندی تایمز"، مجلس نمایندگان اگلیس مایکل فالن وزیر دفاع را احضار کرد تا در باره این ماجرا و عدم گزارش دهی به پارلمان در این مورد توضیحاتی بدهد.
بریتانیا در دوره ای از سال 2000 تا کنون تنها پنج بار موشک های تریدنت را شلیک کرده است چرا که هر بار شلیک آزمایشی این موشک 17 میلیون پوند هزینه دارد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала